stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 413262
  • 27 دی 1400 - 9:09
0
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه:

بارش برف ۲۲ محور روستایی را در استان کرمانشاه مسدود کرد

بارش برف ۲۲ محور روستایی را در استان کرمانشاه مسدود کرد
کرمانشاه - قلمنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف در پنج شهرستان استان از روز گذشته (یکشنبه) تاکنون، گفت: به دلیل بارش برف اکنون ۲۲ محور روستایی استان مسدود است.
قلم | qalamna.ir :

«فریبرز کرمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به استقرار گروه های راهداری برای خدمات رسانی جاده ای و بازگشایی محورهای مسدود، افزود: با تلاش نیروهای راهداری تاکنون ۱۵ محور روستایی بازگشایی شده و تلاش برای بازکردن سایر محورها نیز ادامه دارد.

وی در مورد محورهای مسدود روستایی نیز گفت: این محورها شامل سه محور در شهرستان جوانرود، یک مورد ثلاث باباجانی، روانسر ۱۴ مورد و دالاهو چهار محور است.

او با اشاره به اینکه در پنج شهرستان دارای بارش برف و در هشت شهرستان نیز دارای بارش برف و باران و در یک شهرستان نیز بارش باران داریم، گفت: اکنون ۲۵محورشریانی دارای بارش و پنج محورغیر شریانی دارای بارش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه مجموع نیروهای راهدار درگیر در محورهای استان را ۲۷۹نفر و مجموع ماشین آلات درگیر را ۱۵۱ دستگاه اعلام کرد و گفت: در مجموع چهار هزار و ۴۰کیلومتر باند جاده در استان توسط نیروهای راهداری برفروبی شد.

او مجموع شن و نمک مصرفی در جاده های استان را نیز ۲ هزار و ۳۰۷تن، ریزش برداری را پنج مقطع و کمک رسانی به ۷۵دستگاه خودرو را از دیگر خدمات ارائه شده توسط راهداران استان اعلام کرد.

او از مردم خواست در روزهای برفی و بارانی از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت تردد حتما حین سفر از لاستیک مطمئن استفاده نمایند.

وی در پایان گفت: شهروندان پیش از سفر از طریق تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، اطلاعات آخرین وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.

ادامه بارش ها در کرمانشاه

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد: سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه، تا پنج شنبه هفته جاری جو استان را تحت تاثیر خواهد داشت و امواج حاصل از این سامانه که با شارش جریانات سرد شمالی همراه می شوند؛ طی امروز و فردا و همچنین در روز پنج شنبه به تناوب سبب وزش باد و بارش باران و برف در سطح استان خواهند شد.

براساس اعلام هواشناسی بارندگی که از بعدازظهر روز یگشنبه آغاز شده تا بعدازظهر امروز (دوشنبه) نمود بیشتری داشته؛ علاوه بر نواحی سردسیر، در مناطق معتدل نیز بتدریج به شکل برف مشاهده می گردد.

هواشناسی همچنین اعلام کرد: پیش بینی می شود؛ بارش برف بخصوص در نواحی شمالغرب (اورامانات) و حتی مناطق سردسیر و معتدل نیمه غربی استان نسبتاً سنگین باشد. همچنین دمای هوا از روز سه شنبه تا پایان هفته بصورت محسوسی کاهش می یابد؛ بطوریکه شاهد یخبندان در غالب نقاط استان خواهیم بود.

هواشناسی همچنین اعلام کرد: انتظار می رود؛ در مدت یاد شده حداقل دمای شبانه به طور غالب، در مناطق گرمسیری بین۱ تا ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق معتدل بین ۵ تا ۸ درجه زیر صفر و در مناطق سردسیر بین ۸ تا ۱۲ درجه زیر صفر به ثبت برسد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.