stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 413189
  • 26 دی 1400 - 18:05
0

اشتغال ۷۴ درصدی زندانیان در فارس محقق شد

اشتغال ۷۴ درصدی زندانیان در فارس محقق شد
فارس_ مدیرکل زندان‌های فارس: در فارس تاکنون اشتغال ۷۴ درصدی زندانیان محقق شده است.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه در کشور برای امسال اشتغال ۸۰درصدی زندانیان هدف‌گذاری شده است، گفت: در فارس تاکنون اشتغال ۷۴ درصدی در قالب‌ها و اشکال مختلف قانونی، محقق شده است.
اسحاق ابراهیمی در دیدار اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان با استاندار فارس، خاطرنشان کرد: رسالت سنگین اصلاح و تربیت برعهده سازمان زندان‌هاست، اما برای تحقق این رسالت، امکانات محدود است.
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: برای زندانیان در داخل زندان، با هدف توانمندسازی آنان بحث حرفه آموزی و مهارت آموزی را دنبال می‌کنیم و تاکنون حرفه آموزی ۶۰درصدی هدف گذاری شده است و از ابتدای امسال تاکنون ۶۵۰۰ نفر گواهینامه مهارت زندانیان دریافت کرده‌اند.
ابراهیمی عنوان کرد: تعدادی از صنعتگران با مجموعه همکاری دارند و برای زندانیان در کارگاه‌های داخل اشتغالزایی کرده‌اند و برای اشتغالزایی با درآمد پایدار و هدفمند به تجهیز کارگاه‌های اشتغال زندانیان در زندان‌ها و همچنین ایجاد کارگاه در بیرون زندان برای زندانیان اشتغال به کار و خانواده‌های آنان نیازمندیم.

او یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی با دراختیار قرار دادن زمین مناسب و اداره کل صنعت و معدن با تجهیزات کارگاهی می‌توانند در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان یاری گر سازمان زندان‌ها باشند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز گفت: بخش عمده‌ای از زندانیان پس از تحمل کیفر، با مشکل اشتغال مواجه هستند.
سید مصطفی بحرینی افزود: برای بازپروری زندانیان و اشتغال مد نظر قانون و سازمان زندان‌ها، لازم است کارگاه‌های اشتغالزایی زیرنظر سازمان زندان‌ها و با همکاری انجمن حمایت زندانیان راه‌اندازی شود، چرا که ماندگاری زندانیان در زندان نفعی برای سازمان زندان‌ها و دولت ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: از دیگر رسالت‌های انجمن حمایت، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای زندانیان و خانواده‌های آنان است تا این افراد بزه دیده بتوانند علاوه بر ایجاد درآمد برای خودشان، بخشی از نیاز‌های خانواده‌ها و حتی دین شکات را بپردازند.
بحرینی ادامه داد: با همت خیرین و کارافرینان می‌توانیم در بحث تولید، صنعت، گلخانه از زندانیان استفاده کنیم و با اشتغالزایی آنان، نرخ بازگشت به زندان نیز کاهش پیدا می‌کند.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز در ابتدای جلسه با اشاره ی از وضعیت انجمن حمایت زندانیان گفت: خانواده‌های زندانیان در شیراز و سطح کشور در دو طرح سامان و حامی زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان قرار گرفته‌اند.

محمود قربانی اضافه کرد: در طرح حامی خانواده‌های آسیب پذیر و نیازمند غربالگری می‌شوند و در کمتر از یک هفته خانواده‌ها زیر چتر حمایتی انجمن قرار می‌گیرند.
او افزود: با توجه به نوسانات اقتصادی بازار و بیماری همه گیر کرونا، میزان درآمد‌های انجمن نیز کاهش یافته است و برای زیرپوشش قرار دادن خانواده‌های بیشتر به حمایت مسؤولین و خیرین نیاز داریم.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز اظهار کرد: با توجه به توان مالی انجمن و کمک خیرین، تاکنون ۲۰۰۰خانواده به تعداد ۵۶۰۰نفر با تعداد ۷۲۰نفر دانش آموز و دانشجو زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان شیراز قرار دارند.
قربانی گفت: در حوزه زندان‌ها در بخش نیروی کار در سه بخش پتانسیل وجود دارد یکی زندانیانی که می‌توانند پس از تحمل حبس و شرایط قانونی با رأی قضات اشتغال به کار شوند و در کارگاه‌های تولیدی آنان را بکارگیری کنیم، دوم زندانیانی هستند که آزاد می‌شوند و اگر پس از آزادی از آنان مراقبت و حمایت نشود مجدد به چرخه جرم باز می‌گردند و سوم خانواده‌های آنان که سرپرستشان محبوس می‌باشند و خانواده‌های آنان نیز به تبع در چرخه جرم و آسیب گرفتار می‌شوند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شیراز یادآور شد: تاکنون ۸۰درصد پروژه فرهنگی و آموزشی انجمن حمایت پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه فرهنگی آموزشی نیز به حمایت خیرین نیاز داریم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.