stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 413163
  • 26 دی 1400 - 16:26
0
یک فوق تخصص عفونی کودکان در اراک:

والدین کوچکترین علامت سرماخوردگی کودکان را جدی بگیرند

والدین کوچکترین علامت سرماخوردگی کودکان را جدی بگیرند
مرکزی_ قلمنا_ یک فوق تخصص عفونی کودکان در اراک گفت: در شرایط فعلی والدین کوچکترین علامت سرماخوردگی را جدی بگیرند و به محض مشاهده به پزشک مراجعه کنند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر منیژه کهبازی بیان کرد: در هفته های گذشته مواردی چون بیماری های تنفسی و گوارشی افزایش یافته که مهمترین علت آن ویروس های فصلی، آنفولانزا نوع a و کرونا(اُمیکرون) است.

وی افزود: تست هایی که از بیماران به خصوص افرادیکه سرفه، بدن درد و تب و لرز دارند، نشان داده علاوه بر کرونا، آنفولانزا به خصوص نوع آ نیز در استان مرکزی شایع شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر سرفه های طولانی، بی حالی، لرز در بدن و تب بالا، تب طول کشنده و اسهالی که برطرف نمی شود را دیدید باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

کهبازی در ادامه خاطرنشان کرد: سویه اِمیکرون تاکنون مشکل جدی را ایجاد نکرده و امیدواریم ماه های آتی را نیز با کمترین آمار پشت سر بگذاریم اما این نکته منوط به جدی گرفتن این بیماری و رعایت مجدانه شیوه نامه های بهداشتی است.

فوق تخصص عفونی کودکان همچنین ضمن اشاره به اینکه مدارس بازگشایی شده و زمان امتحانات حضوری رسیده، افزود: اگر در دانش آموزی علائمی مشاهده شد چه والدین و چه مربیان و مسئولین مدرسه نباید اجازه حضور وی را در جمع دیگر دانش آموزان بدهند و بهتر است آزمون و امتحان اینگونه دانش آموزان را به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه مشاهده شده برخی مسئولین مدارس نسبت به حضور دانش آموزان، سخت گیری می نمایند که توصیه می کنیم ضمن پرهیز از این کار، اجازه دهند دانش آموزانی که حتی علائم خفیف دارند، با استراحت در منزل و سپری کردن دوران قرنطینه، سلامت خود را بازیابند تا به دیگران نیز انتقال ندهند.

دکتر کهبازی در پایان گفت: سرماخوردگی ساده ۳ تا ۵ روز طول می کشد و در صورتی که علائم با داروهایی که پزشک در مراجعه ی اول تجویز کرده بهتر نشد، به فکر خود درمانی و تجویز مجدد نباشند و ظرف مدتی که که پزشک مراجعه کرده مجددا به پزشک مراجعه کنند و روند درمان را به طور کامل طی نمایند.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.