stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 413146
  • 26 دی 1400 - 13:44
0

تندیس ویژه کنگره سردار شهیدخوشروان و ۷۵۰ شهید گیلانغرب رونمایی شد

تندیس ویژه کنگره سردار شهیدخوشروان و ۷۵۰ شهید گیلانغرب رونمایی شد
کرمانشاه- قلمنا- سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: تندیس ویژه کنگره سردار شهید «صفر خوشروان» و۷۵۰ شهید این شهرستان روز یکشنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب رونمایی شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلمنا، «حشمت رضایی» روز یکشنبه در جلسه شوری اداری گیلانغرب افزود: این تندیس ویژه به خانواده های شهدای شهرستان گیلانغرب اهدا می شود که پیش از این نیز لوگوی برگزاری این کنگره رونمایی شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تکمیل گازرسانی به ۱۶ روستا در دهستان دیره خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این روستاها ۶ روستای مجاور شهر گیلانغرب در دهستان های چله و ویژنان نیز در شرف تکمیل است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: همچنین عملیات گازرسانی به ۶ روستای باقیمانده در دهستان دیره نیز تا پیش از پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رضایی ادامه داد: ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به ۱۰ روستای باقیمانده دهستان ویژنان اختصاص یافته و این پروژه در حال واگذاری به پیمانکار است و به زودی عملیاتی می شود.

او همچنین از تشکیل ۱۴ کمیته در شهرستان برای گرامیداشت ایام دهه فجر، تشکیل سه قرارگاه عملیاتی در حوزه اشتغال و اقتصاد با اولویت ویژه و براساس ظرفیت های شهرستان، پروژه های عمرانی راکد و همچنین کنترل و تنظیم بازار در راستای سیاست های دولت خبر داد.

حجت الاسلام «مجتبی فاطمی‌نسب» امام جمعه گیلانغرب هم با بیان اینکه مردم ولی نعمت انقلاب هستند بر لزوم حرکت مسوولان در مسیر شهدا، تقوای الهی و پیشه نمودن بردباری در سختی ها تاکید کرد و ضرورت خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به مردم را خواستار شد.

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب نیز گفت: از چهارم مهرماه امسال تاکنون ده ها برنامه فرهنگی و خدماتی و یادواره های مختلف شهدا در راستای کنگره ملی سردار شهید خوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان اجرایی شده است.

سرهنگ پاسدار «محمدجواد نجفی» افزود: برنامه های ویژه تا برگزاری اختتامیه کنگره در اسفندماه ادامه دارد که کاشت ۷۵۰ نهال به یاد ۷۵۰ شهید شهرستان، تجلیل از نخبگان و مدال آوران علمی و ورزشی و برگزاری یادواره های شهدا در هریک از صنوف از جمله آن ها است و ۹ کمیته و ۲۰ کارگروه بدین منظور تشکیل شده است.

سردار «صفر خوشروان» از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس و فرمانده جبهه غرب بود که علاوه بر هدایت عملیات های غرب کشور توانست رکورد خنثی سازی یک هزار و ۲۰۰ مین را در یک روز به نام خود در سطح کشور ثبت نماید.

این سردار از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده سپاه و جبهه گیلان‌غرب بود که در سی و یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در جبهه «آوزین» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید خوشروان قبل از انقلاب چون تحت تعقیب ساواک بود به کشور عراق رفت و با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به کشور بازگشت. سردار خوشروان در آغاز جنگ تحمیلی به همراه رزمندگان و مردم غیور گیلان‌غرب سدی در برابر دشمن ساخت و از سقوط حتمی گیلان‌غرب در پی یورش ارتش بعثی جلوگیری کرد.

وی علاوه بر اینکه فرماندهی نیروهای رزمنده را برعهده داشت خود نیز به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل ایفای نقش می‌کرد که در این حین چهار بار مجروح شد و توانست رکورد خنثی‌سازی مین در یک روز را با خنثی کردن ۱۲۰۰ عدد مین در یک روز در سطح کشور از خود بجای بگذارد.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد که به عنوان دومین شهر مقاوم کشور برای دفاع از کیان اسلامی بیش از ۷۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.