stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 413097
  • 26 دی 1400 - 11:38
1

نه شرقی نه غربی در مورد چین و روسیه نیست

نه شرقی نه غربی در مورد چین و روسیه نیست
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: روزنامه کیهان نوشت: حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در مورد دیپلماسی دولت سیزدهم و شائبه‌ای که جماعت اصلاح‌طلب با شعار «نه شرقی و نه غربی» به وجود آورده‌اند گفت «همه می‌دانیم که انقلاب اسلامی با اصول مشخصی شکل گرفته است که یکی از مهم‌ترین اصول آن شعار «نه شرقی و نه غربی» بوده است. اما نکته مهم این است که آیا معنای این شعار این است که ما دورتادور کشور را دیوار بکشیم و نه با شرق و نه با غرب تعامل نداشته باشیم؟!»
این نماینده مجلس یازدهم در ادامه گفت: «قطعاً و یقیناً این شعار به این معنا نیست و ما با تمام کشور‌های دنیا که اولاً نظام و ملت ایران را به رسمیت بشناسند و به این ملت احترام بگذارند و دوم اینکه منافع کشورمان را در یک رابطه دو سویه اقتصادی یا سیاسی لحاظ کنند ارتباط خواهیم داشت. البته استثنایی دراین‌باره هست که آن‌هم رژیم جعلی صهیونیستی است که طبق یک قاعده درست و صحیح شکل نگرفته و شکل‌گیری آن بر اساس اشغالگری است.»
حجت‌الاسلام تقوی در ادامه افزود: «اساساً معنی شعار «نه شرقی، نه غربی» نفی سلطه‌پذیری است و نه نفی تعامل. ما با شرق و غرب عالم تعامل خواهیم داشت بر اساس احترام متقابل و منافع کشورمان. نکته مهم دیگر این است که باید ببینیم که آیا این ایران بود که دروازه تعامل با برخی کشور‌های غربی را بست یا آن‌ها بودند؟! آیا این آمریکا و چند کشور اروپایی پیرو آمریکا نبودند که با تحریم‌های ظالمانه از ابتدای انقلاب تا اکنون مانع تعامل شده‌اند؟!»
نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: «در مورد شعار نه شرقی و نه غربی و تفسیر آن‌که عبارت است از عدم سلطه‌پذیری و نیز نفی دخالت بیگانه در مقدرات کشورمان، اگر بخواهیم در عمل در ترازوی سنجش بگذاریم آن‌وقت آنچه خواهیم دید قابل‌تأمل است. به این معنا که کدام کشور‌ها انقلاب مردم ایران را برنتافته و هنوز هم برنمی‌تابند و با دخالت‌های بی‌جای خود (گاهی به شکل تحریک صدام برای حمله به ایران و در ادامه با طرح‌ریزی کودتا‌های رنگی و مخملی و سپس طرح‌ریزی جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی) درصدد پایان بخشیدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند؟! خب این کشور‌هایی که چنین کارنامه‌ای دارند، می‌دانیم آمریکا و انگلیس و فرانسه و… هستند و تاکنون ندیده‌ایم که از شرق عالم کشوری به‌صراحت بگوید ما به دنبال براندازی هستیم، اما از سمت غرب بار‌ها هم شنیده‌ایم و هم در عمل چنین رویکردی را دیده‌ایم.»

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.