stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 413006
  • 25 دی 1400 - 14:58
0
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

پیش‌بینی‌های فعلی نشانگر بارش سیل‌آسا در کرمانشاه نیست

پیش‌بینی‌های فعلی نشانگر بارش سیل‌آسا در کرمانشاه نیست
کرمانشاه- قلمنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی‌های فعلی نشانگر بارش سیل‌آسا در استان نیست، گفت: ستاد بحران استان آمادگی دارد در صورت وقوع بحران احتمالی تمام اقدامات لازم را برای مدیریت آن انجام دهد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلمنا، بارش‌های شدید باران در ۴۸ ساعت گذشته سبب آب‌گرفتگی و سیل در برخی مناطق استان‌های لرستان و ایلام، همسایگان شرقی و جنوبی استان کرمانشاه شده‌ است.

آن‌چنان‌ که هواشناسی استان کرمانشاه نیز پیش‌بینی کرده‌، هوای این استان تا پایان هفته جاری مساعد نخواهد بود و احتمال وقوع برخی مشکلات برای تردد شهروندان وجود دارد.

به گفته‌ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، در روز گذشته تا شهرستان نهاوند در استان همدان بارش شدید برف گزارش‌شده است اما از این منطقه به سمت استان کرمانشاه شاهد ریزش برف نبوده‌ایم.

«امیر ظهرابی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: البته در چند محور استان از جمله روانسر به پاوه و کرند غرب به سرپل‌ذهاب شاهد بارش برف بوده‌ایم اما این مسیرها برف‌روبی شده و درحال‌حاضر مشکلی برای تردد خودروها وجود ندارد.

او با بیان اینکه اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تابع پیش‌بینی و هشدارهای سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور است، عنوان کرد: ستاد بحران استانداری کرمانشاه آمادگی دارد که در صورت وقوع بحران احتمالی تمام اقدامات لازم را برای مدیریت آن انجام دهد.

ظهرابی افزود: از چند ماه قبل دستورالعمل اقدامات احتیاطی به همه دستگاه‌های مرتبط استان ابلاغ و تاکید شده‌ است که همه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث طبیعی انجام شود.

به گفته او، برخی اقدامات از جمله قطع سرشاخه‌های درختان و لایروبی رودخانه‌های حادثه‌خیز تا حد توان انجام‌شده است اما در مجموع امکانات اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه زیاد نیست.

ظهرابی با بیان این‌که طبق گزارش هواشناسی تا این لحظه بارندگی سیل‌آسا یا بارش شدید برف پیش‌بینی‌نشده است، گفت: البته طی هفته جاری بارش‌هایی در پیش خواهد بود اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که منجر به وقوع بحران نخواهد شد.

او درعین‌حال عنوان کرد: البته ممکن است در صورت وقوع بارش‌های شدید و کوتاه‌مدت شاهد آب‌گرفتگی در سطح برخی معابر شهری باشیم.

سهرابی همچنین در پایان درباره وضعیت مصرف انرژی و احتمال وقوع مشکل در این زمینه نیز اظهار کرد: تا این لحظه مشکلی در میزان مصرف انرژی در سطح استان نداشته‌ایم.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، با تقویت سامانه بارشی کنونی در سطح استان، بارش‌ها تا پایان هفته جاری ادامه دارد به طوری که شرایط ناپایدار، در نواحی غربی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار است و بارش که گاهی اوقات با رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و احتمالاً با رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه است، سبب آبگرفتگی معابر عمومی می شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.