stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 412882
  • 25 دی 1400 - 11:55
0
امام جمعه کرمانشاه:

فرهنگ شهادت و ایثار رزمندگان باید زنده بماند

فرهنگ شهادت و ایثار رزمندگان باید زنده بماند
کرمانشاه - قلمنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از طریق ثبت و ضبط دلاوری و جانفشانی آنان، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی شهدای دفاع مقدس و رزمندگان باید زنده بماند.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا به نقل از ؛ آیت الله «مصطفی علما» روز شنبه در دیدار «مهرداد رضایی فر» نویسنده زندگی نامه شهدا، افزود: نویسندگان و هنرمندانی که با قلم و اندیشه خود سعی در زنده نگه داشتن این عظمت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس می کنند باید همه جانبه مورد حمایت قرار گیرند.

گفتنی است در این دیدار رضایی فر، با توضیح و تبیین چگونگی انتشار کتاب های زندگی نامه تعدادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، خواستار حمایت جدی مسؤولان مربوطه از چاپ و انتشار این گونه آثار شد.

وی افزود: در خصوص شهدا و انعکاس بزرگی و عظمت آن ها باید همه ادای دین کنند.

شایان ذکر است در این دیدار سه عنوان از کتاب هایی رضای فر تقدیم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شد.

کتاب های ذبیح لرستان، خاطرات و زندگی نامه سرلشکر خلبان «غلامرضا چاغروند»، یکی از ۱۲ سرلشکر شاخص ارتش جمهوری اسلامی ایران در هوانیروز و ازخلبان پایگاه هوانیروز کرمانشاه، سه روایت درخشان از یک مرد، زندگی نامه داستانی، سرلشکر خلبان، «محسن درخشان» و ماه در محاق، شناخت نامه سردار شهید سیّد «محمدسعید جعفری» نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمانشاه که شهید شاخص سال ۱۳۹۶بودند، در این دیدار تقدیم امام جمعه کرمانشاه شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.