stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 412779
  • 24 دی 1400 - 18:57
0

پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم به دست رییس جمهور به بهره برداری رسید

پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم به دست رییس جمهور به بهره برداری رسید
هرمزگان/قلمنا-فاز نخست پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم با ظرفیت تبدیل روزانه 35 هزار بشکه نفت خام بشکه سنگین به فرآورده های نفتی سبک تر در قشم توسط رییس جمهور به بهره برداری رسید.
قلم | qalamna.ir :

رئیس جمهور پس از افتتاح پالایشگاه نفت فوق سنگین در شهرستان قشم گفت :ساخت پالایشگاه نفت فوق سنگین در قشم جلوه‌ای از رویکرد دولت سیزدهم در تلاش برای جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده است

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی  افزود :رویکرد دولت سیزدهم را جلوگیری از خام فروشی منابع و مواد معدنی کشور توصیف کرد و گفت: این رویکرد در حوزه نفت نیز به صورت جدی از سوی وزارت نفت دنبال می‌شود و ساخت پالایشگاه نفت فوق سنگین در قشم جلوه‌ای از تلاش برای جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده است که منافع آن نصیب ملت ایران می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از احداث این پالایشگاه جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه محصولات این پالایشگاه از جمله قیر موارد استفاده گسترده‌ای دارد، اظهار داشت: این اقدام از آن گام‌های بسیار خوبی است که وزارت نفت با همکاری بخش خصوصی برداشته است.

لازم به ذکر است ؛پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم از سال ۹۶ آغاز شده و ظرف مدت ۴ سال در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیون یورو به بهره برداری رسیده و سرمایه گذار این پروژه هلدینگ شرکت گسترش انرژی پاسارگاد است.

این پالایشگاه ۸۵۰ میلیون دلار در سال فروش محصول خواهد داشت که توانایی تولید روزانه ۱۶ هزار بشکه قیر و ۱۹ هزار بشکه برش های سبک نفتی

فاز نخست این پالایشگاه در زمان ساخت برای ۵ هزار نفر اشتغالزایی داشته و هم اکنون ۳۰۰ نفر در آنجا مشغول به کار هستند. احداث این دیروز هم فاز دوم این پروژه به‌منظور افزایش ظرفیت به ۱۰۰ هزار بشکه خوراک و بهبود کیفیت محصولات توسط وزیر نفت کلنگ‌زنی شد.

خوراک فازدوم این پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی است و در فاز دوم تولید بنزین، گاز مایع و HEAVY END با کیفیت یورو ۵ دارد و فاز دوم آن با اعتبار ۴۶۰ میلیون یورو در مدت سه و نیم سال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.