stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 412775
  • 24 دی 1400 - 18:55
0
ئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان هرمزگان:

با این حجم گردش کار اقتصادی و صنایع و معادن در هرمزگان وجود فقر قابل توجیه نیست

با این حجم گردش کار اقتصادی و صنایع و معادن در هرمزگان وجود فقر قابل توجیه نیست
هرمزگان/قلمنا-رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه مردم مشکلاتی دارند که کم هم نیست وباید به مرور زمان حل شودگفت :با این حجم گردش کار اقتصادی و صنایع و معادندر هرمزگان وجود فقر قابل توجیه نیست که در این رابطه باید ظرفیت‌ها را شناخت و در خدمت به مردم به کار گرفت.
قلم | qalamna.ir :

 سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: مدیران کشور و دانشگاه‌ها، این مهم را بررسی کنند چراکه مردم در حال زندگی با فقر و مشکل هستند و بدانید با نسخه در تهران این مشکلات حل نخواهد شد بلکه باید بدست مدیران این استان انجام گیرد.

وی گفت: حتما تاکید من این است که اولویت جذب را به نیروهای کارآمد در استان بدهید و این امر تاکیدی است و مستحبی نیست تا جوانان به آینده امیدوار بشوند.

رئیس جمهور ادامه داد: گاهی در شهرستان‌ها و روستاها اگر ظرفیت باشد، افراد بالنده و افتخارآفرین و اهل فکری هم در آن منطقه خواهد بود.

وی بیان کرد: عدالت در ارتقای نیروی انسانی کارآمد، عدالت در توزیع ثروت، عدالت در خدمات و … همه و همه مدنظر است و اگر عده‌ای برنتافتند، هیچ اشکالی ندارد چراکه اعتماد عمومی مردم، سرمایه اجتماعی نظام است و نمی‌توانیم برای منافع برخی، حق مردم را زمین بگذاریم.

رئیس جمهور  ادامه داد: با دوری که در بندر شهید رجایی زدم، به نظرم رسید که خام‌فروشی در حال اتفاق است و بدون ارزش افزوده، صادرات ارزش زیادی ندارد بلکه باید جلوی خام‌فروشی را گرفت و ارزش افزوده خلق کرد.

رئیسی افزود: واردات و صادرات، هرمزگان اهمیت فراوانی دارد و در بحث تجارت ملوانی باید استفاده درستی از آن صورت گیرد و چون اینان بدنبال گرداندن زندگی خود هستند لذا باید دقیق ابعاد مختلف آن را مشخص کنیم و بخشی از واردات و صادرات کشور را به این عزیزان بسپاریم تا این مردمان قانونمند بتوانند به اقتصاد کشور کمک کنند و از فکر خود اینها هم در تصمیم‌گیری استفاده شود تا این موضوع معطل نماند.

وی گفت: صیادان هم همین شرایط دارند. صید ترال به عزیزان صیاد ما خسارت وارد می‌کند و همان‌طوری که با تلاش و همت عزیزان سردار ما و سپاه این موضوع رفع شد و ساماندهی شد، لذا در حوزه صید با فکر مردم و همکاری مردم و تجربه آنان، اقتصاد صید را مدیریت کنیم چراکه مشکل صید ترال را خود این عزیزان به ما گفتند و آنان بهترین مشاور و هم‌فکر در این زمینه هستند تا افراد بهترین استفاده را از دریا با حفظ ذخایر کنند.

رئیس‌جمهور افزود: بومی‌گزینی در پرورش نیروهای متخصص پزشکی اهمیت دارد و ما این را در حوزه قضایی هم دیدیم‌. وضعیت بیمارستان‌های استان مناسب نیست و باید کمک و تجهیز شوند.

رئیسی ادامه داد: با دوری که در بندر شهید رجایی زدم، به نظرم رسید که خام‌فروشی در حال اتفاق است و بدون ارزش افزوده، صادرات ارزش زیادی ندارد بلکه باید جلوی خام‌فروشی را گرفت و ارزش افزوده خلق کرد.

وی گفت: در صنایع، مسؤولیت‌های اجتماعی انجام و به مردم هم اطلاع‌رسانی شود و ثمرات حضور این صنایع در استان به‌طور دقیق به مردم اعلام شود.

رئیس‌جمهور افزود: صندوق توسعه استان می‌تواند به رفع خیلی از مشکلات استان‌ها کمک کند و درآمدهای خوبی در این صندوق خواهد رفت که با نظر اعضای شورای برنامه‌ریزی استان‌ها هزینه خواهد تا نیازی به آقا اجازه از تهران نباشد.

رئیسی ادامه داد: گردشگری ابعاد مختلفی دارد. چه جاذبه‌های طبیعی و چه مزیت‌ها می‌تواند در خدمت گردشگری باشد و به کار جدی در این زمینه نیاز داریم.

وی عنوان داشت: سه یا چهار نقطه‌ای که گفتند در مورد خودرو، مالیات ارزش افزوده و پل خلیج فارس را در معاونت اجرایی بررسی و یا در دولت و یا در شورای عالی مناطق آزاد در مورد آنها تصمیم بگیریم و آقای خاندوزی هم پیگیر آن باشد.

رئیسی افزود: بشاگرد به چند کار اساسی نیاز دارد. احداث راهدارخانه، احداث چند مدرسه شبانه‌روزی حتما انجام شود تا در منطقه بشاگرد بتوانیم گام‌های بزرگی برداریم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در مورد اموال تملیکی باید قاچاق کالا را از بین ببریم و از سوی دیگر در رفع مشکل آن کسی که کالایی را آورده است، مالش با رفع مشکلش به خودش تعلق بگیرد و دستگاه‌های مسؤول در این عرصه به سرعت کار را با تصمیمات مشخصی رفع گیر کنند ولی اینکه برای مردم مساله بسازیم، کار درستی نیست.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات غیر نفتی ۴۰ درصد افزایش داریم و در حوزه صادرات نفتی نیز در حال رسیدن به شرایط بهتری هستیم.

رئیسی تصریح کرد: کار ترخیص کالا باید برای صاحب کالا در مسیر قانونی سریعا انجام شود و سهولت در کسب و کار با گرفت و گیرهایی، مختل نشود.

رئیس‌جمهور گفت: ما باید کاری کنیم که فرآیند برای صادرکننده و واردکننده تسهیل شود و آنهایی که در سرمایه‌گذاری در جهان موفق بوده‌اند از رهگذر تسهیل در امور صورت گرفته است.

وی افزود: از روزی که ما به بندر بوشهر رفتیم و دادگستری‌ها پای کار آمدند و تعیین‌تکلیف اموال تملیکی را سرعت دادیم، بحمدالله تاکنون کارهای خوبی انجام شده است و این باید با جدیت ادامه پیدا کند.

رئیسی یادآور شد: اختصاص زمین در بندر شهید رجایی برای کشورهای عضو اکو به تصمیم کلان نیاز دارد و ما این را بررسی حقوقی سریعی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: در این استان پول زیادی می‌آید و می‌رود و بر دستگاه‌های نظارتی و مدیران واجب است که با فساد بدون رودربایستی مقابله کنید چون برای انجام تحول به اراده جدی مسؤولان و اثرگذاران نیاز داریم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.