stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 412756
  • 24 دی 1400 - 16:01
2

منافع و امنیت در کشورهای اسلامی باید در چارچوب همبستگی جهان اسلام باشد

منافع و امنیت در کشورهای اسلامی باید در چارچوب همبستگی جهان اسلام باشد
خوزستان - امام جمعه اهواز درباره خاستگاه فرهنگ مقاومت با بیان اینکه منافع ملی در جهان امروز نمی‌تواند در مرزهای جغرافیایی محصور بشود گفت: در کشورهای اسلامی، منافع و امنیت باید در چارچوب همبستگی جهان اسلام باشد، اگر اینها کنار هم باشند می‌توانند دشمن را ناامید کنند.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز امروز ۲۴ دی در خطبه‌های نماز جمعه اهواز گفت: یکی از مسائلی که با توجه به شرع و دستورات الهی باید رعایت کرد، موضوع الگوی مصرف است. اهمیت این موضوع آن است که مقام معظم رهبری یک سال را به همین عنوان، نامگذاری کردند. در حالی که سالانه چندین میلیون تن گندم تولید می‌کنیم، اما یک سوم از اینها در اثر اسراف ما دورریز می‌شود. بخش قابل توجهی از فشارهای اقتصادی به دلیل این است که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنیم.

وی همچنین رعایت پوشش اسلامی را یکی دیگر از موضوعات سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: اولین حکمت پوشش اسلامی جلوگیری از ظهور ناهنجاری‌های اخلاقی و حفظ امنیت اجتماعی است. حکمت دوم آن حفظ و احیای فرهنگ عفت و حیا در جامعه است. بخشی از فرهنگ پوشش متوجه مردان است ‌و خداوند قبل از آنکه به زنان درباره حجاب سخنی بگوید مردان را مورد خطاب قرار داده است. حکمت سوم ایجاد طهارت قلبی در جامعه است. زن در فرهنگ قرآن، امانت‌دار حق الهی است. پوشش تنها حق زن نیست، حق خدا هم هست. باید این حق را پاس بداریم. زنان می‌توانند در همه عرصه‌های اجتماعی با حفظ حریم اجتماعی حضور پیدا کنند.

موسوی‌فرد با تصریح به مظاهر پوشش نامناسب در جامعه، بیان کرد: مقصر اصلی در چنین مسئله‌ای ما مومنین هستیم. چون بی‌تفاوتیم. با مهربانی و احترام تذکر بدهیم. نمی‌شود با گناه، جلوی گناه را گرفت. تذکر باید در چارچوب شرع باشد.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم نماز با بیان اینکه رفتارهای ما باید سبب جلب محبت مردم به دین بشود، گفت: شیعه باید از آنچه مورد رضایت اهل بیت(ع) نیست دوری کند. در جامعه ما ربا چه کار می‌کند؟  بانک‌های ما تحت عنوان بانک‌های اسلامی، چه کار می‌کنند؟ بانک‌هایی که ربا می‌دهند آیا می‌دانند بخشی از این عدم بارندگی‌ها متوجه ربای شما است؟ می‌دانید بخشی از این عدم بارندگی‌ها متوجه اعمال ما است؟

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه الحمدللّه آمار کرونا در کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: همچنان مقررات را رعایت کنید. از ماسک استفاده کنید تا این بیماری از جامعه ما رخت بربندد.

موسوی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود درباره فرهنگ مقاومت گفت: فرهنگ مقاومت، پدیده‌ای تعیین‌کننده و قدرتمند در ترسیم معادلات منطقه شده است. در سایه مقاومت است که خیلی از نعمت‌های الهی نصیب انسان می‌شود، در مقابل دشمنان هم آنقدر هزینه می‌کنند تا این مقاومت را بشکنند، با وجود این، مقاومت توانسته است به یک الگوی پایدار و تاثیرگذار در منطقه و فرامنطقه تبدیل شود و در حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی نقش ایفا کند.

امام جمعه اهواز درباره خاستگاه فرهنگ مقاومت گفت: این فرهنگ برخاسته از این باور دینی است که منافع ملی در جهان امروز نمی‌تواند در مرزهای جغرافیایی محصور بشود. چرا کشور آمریکا این قدر هزینه می‌کند و با صرف مبالغ زیاد، مانند یک دزد وارد عراق می‌شود؟ چون می‌دانند منافع و امنیتشان در مرزهای جغرافیایی‌شان محصور نشده است. منافع و امنیت ما، منافع و امنیت عراق است و منافع و امنیت عراق، منافع و امنیت ما است. در کشورهای اسلامی، منافع و امنیت باید در چارچوب همبستگی جهان اسلام دیده شود. اگر اینها کنار هم باشند می‌توانند دشمن را ناامید کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای نظام سلطه، در شکستن این مقاومت است، در توضیح ابزارهای نظام سلطه برای شکستن مقاومت گفت: اولین ابزار آنها، ابزار نظامی است. نظام سلطه و به خصوص آمریکا برای درهم شکستن این مقاومت از ابزار نظامی استفاده کرده است، دوره هشت سال دفاع مقدس نمونه‌ای از این تلاش است که با شکست آنها روبه رو شد. ابزار دیگر، ابزار سیاسی است؛ نظام سلطه موجی از فشارهای سیاسی را به شکل هماهنگ و مستمر ایجاد می کند تا ما در برابر اراده آنها تسلیم شویم. ابزار دیگر نظام سلطه ابزار اقتصادی است که از مهمترین ابزارها و گلوگاه تنفسی جریان مقاومت است و مردم ما این را خوب لمس کرده‌اند. دولت کنونی برنامه‌های خوبی در این زمینه دارد، اما مقاومت می‌خواهد. ایران اسلامی می‌تواند در مقابل این ابزار قد علم کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، ابزار رسانه و فضای مجازی را ابزار دیگر نظلم سلطه برای درهم شکستن فرهنگ مقاومت عنوان کرد و افزود: این ابزار فوق العاده مهم است و می‌تواند اراده امت‌ها را بشکند. ابزار رسانه مانند یک ارتش قدرتمند عمل می‌کند. ابزار دیگر، علم و صنعت است. غرب با توان علمی که از خود بروز داده است و با کمال تأسف در ذهن خیلی‌ها به یک بت علمی تبدیل شده است. ۲۰۰ سال قبل ما حرف اول را در دنیا می‌زدیم، اما تن پروری و خودفروختگی برخی مسئولان سبب شد ما محتاج و نیازمند محصولات علمی آنها باشیم.

موسوی‌فرد در پایان گفت: الحمدلله در ایران اسلامی به تدبیر مقام معظم رهبری در مقابل این ابزارها ایستاده‌ایم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.