stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 412617
  • 23 دی 1400 - 22:55
3
استاندار هرمزگان در جلسه شورای اداری استان هرمزگان با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد:

۱۳۲ پروژه برای حل مسائل استان هرمزگان در قالب طرح تحولی برنامه‌ پیشرفت مردم اساس هرمزگان احصا شده است

۱۳۲ پروژه برای حل مسائل استان هرمزگان در قالب طرح تحولی برنامه‌ پیشرفت مردم اساس هرمزگان احصا شده است
هرمزگان/قلمنا- استاندار هرمزگان گفت: در قالب طرح تحولی برنامه پیشرفت مردم اساس هرمزگان، برای حل مسائل استان هرمزگان در مجموع 132 پروژه احصا شده است.
قلم | qalamna.ir :

مهدی دوستی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به تدوین طرح تحولی برنامه‌ پیشرفت مردم اساس هرمزگان، عنوان کرد: در قالب این برنامه، برای حل همه مسائل استان هرمزگان پروژه‌هایی تعریف شده و در مجموع ۱۳۲ پروژه در این راستا احصا شده است.

وی ادامه داد: در این طرح تحولی، سیاست های دولت مردمی ایران قوی را مبنا قرار داده‌ایم تا رشد اقتصادی و افزایش رفاه برای مردم در راستای پیشرفت توأم با عدالت مورد تاکید مقام معظم رهبری، تحقق یابد.

استاندار هرمزگان، آبرسانی به روستاها را از جمله مسائل اساسی استان هرمزگان اعلام کرد و افزود: در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام کار اساسی در بخش آب در استان هرمزگان، مورد نیاز است.

دوستی با اشاره به لزوم مهار روان آب ها، تصریح کرد: درخواست داریم که اعتبار لازم برای احداث سد گابریک تامین شود و احداث شش سد دیگر در استان هرمزگان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی، تعیین تکلیف اسناد مالکیت زمین ها را از عمده‌ترین مسائل در بخش کشاورزی استان هرمزگان دانست و گفت: بلاتکلیفی اسناد مالکیت زمین های کشاورزی موجب کاهش سرمایه‌گذاری در این زمینه شده و درخواست تشکیل کارگروه در سطح ملی برای تعیین تکلیف این موضوع را داریم.

استاندار هرمزگان، ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، توجه به ظرفیت خیلی خوب گیاهان دارویی در شهرستان بشاگرد، توسعه کشت گلخانه‌ای و هیدروپونیک و تخصیص اعتبارات و تسهیلات بیشتر در راستای اصلاح الگوهای کشت را از مهمترین درخواست‌های دیگر در بخش کشاورزی برشمرد.

دوستی، در سخنان خود در بخش شیلات به پیچیدگی صدور مجوزها در زمینه صیادی اشاره کرد و اظهار داشت: نیازمند بازبینی در سیاست های این عرصه هستیم و خواسته ما این است که استان بتواند با اختیارات وسیع تر در این خصوص تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: با ارتقای بهره‌وری در زیرساخت‌های موجود باید تولید را افزایش دهیم که در این راستا رفع مشکل کمبود برق مزارع پرورش میگو، باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین صدور مجوز صید در آب های دور دست و لایروبی اسکله‌ها نیز از دیگر خواسته‌هاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل کالا، بیان داشت: با توجه به برنامه دولت سیزدهم در راستای دیپلماسی اقتصادی و افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه، استان هرمزگان در این زمینه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

دوستی، نیاز به احداث بندر اقیانوسی نسل چهارم، توجه به صادرات محصولات کشاورزی، فعال سازی گمرکات غیرفعال در راستای توسعه تجارت، تسهیل قوانین تجارت ته لنجی و ایجاد سازوکار مشخص برای آن و راه اندازی پایانه های صادراتی تخصصی در زمینه شیلات و کشاورزی را از دیگر برنامه‌های مهم احصا شده برای استان هرمزگان برشمرد.

وی به برنامه ایجاد ابراکوسیستم دریایی در هرمزگان اشاره کرد و افزود: این طرح می‌تواند به عنوان پیشران صنعت گردشگری ایران، اجرایی می‌شود و همچنین جزیره هرمز ظرفیت تبدیل شدن به نخستین جزیره هوشمند ایران را دارد که باید بر روی توسعه این جزیره تمرکز شود.

استاندار هرمزگان، الزام صنایع بزرگ استان هرمزگان به ایجاد زنجیره ارزش در صنایع پایین دستی را از راهکارهای اساسی برای رفع مشکل بیکاری در هرمزگان دانست و عنوان کرد: هدایت منابع مالی صنایع در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، انتقال پرونده‌ها مالیاتی صنایع بزرگ فعال در هرمزگان به استان و گردش مالی صنایع در بانک های استان، از دیگر مواردی است که در بخش صنایع باید مورد توجه قرار گیرد.

دوستی با اشاره به برنامه‌های فقرزدایی در هرمزگان، تصریح کرد: طرح ارتقای رفاه ۴۶ محله و ۱۲۰ روستای کمتر برخوردار در هرمزگان نیز آماده شده که اجرای آن نیازمند اعتبارات ویژه‌ است.

وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه حضرت قمر بنی هاشم “علیه السلام” برای آبرسانی و رفع مشکلات در این زمینه و تقویت و راه اندازی هنرستان ها در سطح وسیع، از دیگر برنامه‌های مهم احصا شده در هرمزگان است.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین درخواست صدور مجوز تردد خودروهای مناطق آزاد در کل استان هرمزگان را داریم که این امر در توسعه استان بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.