stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 412611
  • 23 دی 1400 - 22:50
2
رئیس جمهور:

استفاده از ظرفیت سواحل مکران در هیأت دولت و در سطح ملی در حال پیگیری است

استفاده از ظرفیت سواحل مکران در هیأت دولت و در سطح ملی در حال پیگیری است
هرمزگان/قلمنا- رئیس جمهور با اشاره به فروش محصولات کشاورزی به همسایگان، اظهار داشت: موافق ایجاد بازار مشترک مرزی برای فروش محصولات کشاورزی استان به کشورهای همسایه هستیم.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان هرمزگان، این استان را برخوردار از منابع متنوع توصیف کرد و گفت: هرمزگان دریا، معادن، صنایع، نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده و آماده کار و تلاش دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نشان صدق مردم هرمزگان تقدیم بیش از ۱۲۰۰ شهید و حضور ایثارگران و فرهیختگان در این استان است، گفت: انسجام خوبی در بین همه اقوام و گرایش‌های این منطقه وجود دارد که در سال‌های متمادی این وحدت و انسجام زبانزد بوده و این سرمایه باید حفظ و تقویت شود.

دکتر رئیسی با اشاره به تقدیم شهدای غواص و نقش این استان در جنگ تحمیلی، گفت: نیروهای مسلح در حفاظت از دریا و در مقابل نظامیان آمریکایی و نیروهایی که غاصبانه در منطقه حضور دارند، از حریم کشور صیانت کردند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که چرا در هرمزگان با این میزان صنایع و سرمایه‌گذاری شاهد فقر هستیم، تصریح کرد: دولت و استاندار این استان از پژوهشگرانی که روی این موضوع کار کرده‌اند، استفاده کنند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه استفاده از نیروهای بومی بر نیروهای غیربومی تقدم دارد، گفت: این موضوع مسأله مهمی است که نیروهای بومی در صنایع، کشاورزی و پیشرفت استان نقش ایفا کنند و باید در جلسه شورای اداری استان نیز به این موضوع توجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت سواحل مکران، گفت: در هیأت دولت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این سواحل را مطرح کردیم و ساز و کاری برای آن تصویب شد تا در سطح ملی و با همکاری وزارتخانه‌ها بتوانیم از این سرمایه به نحو کامل استفاده کنیم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه صنایع ملی، سهم مهم و مسئولیت اجرایی در آبادانی و عمران هرمزگان دارند گفت: همه صنایع فعال استان باید نقش خود را ایفا و درصدی از درآمد خود را در همین منطقه هزینه کنند.

رئیس جمهور یکی از نوآوری‌های بودجه ۱۴۰۱ را ایجاد صندوق پیشرفت برشمرد و گفت: با تشکیل صندوق پیشرفت در استان‌ها از ابتدای سال آینده، دولت یک تنخواه به همه صندوق‌ها پرداخت می‌کند و درآمدهای استان همچون مازاد مالیات، حق مالکانه معادن و اموال مازاد دولت به این صندوق واریز خواهد شد؛ به نحوی که بتواند با اشتغالزایی پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند.

رئیس جمهور با رد خام‌فروشی خاطرنشان کرد: فعال کردن صنایع پایین‌دستی همچون پتروشیمی می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند و استان هرمزگان ظرفیت ایجاد صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام‌فروشی را دارد.

دکتر رئیسی با اشاره به ضرورت مسأله‌محوری در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب هم بر مسأله‌محوری تاکید دارند و و ارائه «نظام مسائل» و تحقق مشارکت مردمی و دولت مردمی می تواند در برون رفت از مشکلات بسیار مؤثر باشد.

آیت‌الله رئیسی درباره کمبود پزشک، کادر درمان و مراکز درمانی در هرمزگان گفت: این موضوع در شورای اداری استان پیگیری می‌شود و عدالت ایجاب می‌کند پزشک در دسترس همه مردم ایران باشد زیرا اصلاً قابل قبول نیست که یک بیمار به دلیل نبود پزشک از بین برود.

رئیس جمهور در پاسخ به درخواست یکی از سخنرانان مبنی بر تأسیس مهد کودک در ادارات، گفت: این موضوع خواسته به حقی است و پیگیری خواهد شد و در قانون جمعیت هم تأسیس مهد کودک در ادارات و نهادها آمده است و از کارهایی است که دولت باید پیگیری کند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.