stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 412607
  • 23 دی 1400 - 22:47
0
معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی:

در دولت سیزدهم اعتقاد به اصل سه جانبه گرایی داریم

در دولت سیزدهم اعتقاد به اصل سه جانبه گرایی داریم
هرمزگان/قلمنا- نشست تخصصی معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باتشکلات کارگری وکار فرمایی استان هرمزگان برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

در این نشست ،معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه در دولت سیزدهم اعتقاد به اصل سه جانبه گرایی داریم گفت : شرکای اجتماعی ما در پیشبرد اهداف و امور به ما کمک می کنند .

دکتر رعیتی فرد افزود :هم افزایی به رشد و نمو کمک بسیار خوبی خواهد نمود که سعی شده این مسأله در بخش روابط کار  وزارت خانه عملیاتی شود وبرای حل مشکلات و دغدغه ها به طور مستمر با شرکای کار نشست برگزار شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات جامعه کارگری و کار فرمایی بیان کرد:تلاش و هدف در وزارت تعاون این است که گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات باشیم و با توجه به ظرفیت‌های که وجود دارد این مشکلات را به حداقل برسانیم .

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دغدغه تعیین حقوق و دستمزد تصریح کرد:دغدغه تعیین حقوق و دستمزد باید برطرف شود که باید در این زمینه هم مشکلات معیشتی کارگری و هم وضعیت کارفرمایان را که قرار است کار تولید انجام دهنددر نظر گرفته شود .

دکتر رعیتی فرد با بیان اینکه سعی داریم به حدود ۴۵ میلیون جامعه هدف خودخدمات ارایه نماییم افزود:در بحث مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه های حفاظتی همیشه سعی شده نظر شرکای اجتماعی اعمال شود.

وی همچنین با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی توسط انجمن ها و تشکلات برای جامعه هدف خود  بیان کرد:تشکلات باید به جامعه هدف خود  آموزش های لازم را ارایه نمایند تا آنها بتوانند مطالبات به حق خود را در خواست کنند .

دکتر رعیتی فرد افزود:با توجه به گرما و رطوبت بالادر استان هرمزگان ،یکی از دغدغه های تشکلات کارگری استان باید تامین مکانی مناسب برای حضور کارگران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مصرف کالای ایرانی گفت : ایجاد کارخانه های تولید داخلی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای جامعه کارگری و کار فرمایی است .

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود:اگر چه در تولید کالاهای ایرانی به سطح ایده آل نرسیده ایم،اما در حد قابل قبول هستیم که باید با استفاده از ظرفیت ها ،امکانات ، همدلی و انسجام بر شرایط تحریم و نقشه دشمنان که به دنبال ایجاد گپ بین جامعه کارگری و کارفرمایی است فایق آییم و کالاهای با کیفیت بالا در داخل تولید شود.

دکتر رعیتی فرد همچنین بر تامین معیشت کارگران تاکید کرد.

لازم به ذکر است؛در این نشست تخصصی اهم مشکلات حوزه کارفرمایی از جمله وجود انجمن های موازی در استان ،مشکل پرداخت ۴ درصد شاغلین در مشاغل سخت و زیان آور ،مشکلات موجود بین برخی از انجمن ها با دستگاههای اجرایی و همچنین مشکلات کارگران و بازنشستگان استان، مشکلات ایجاد تشکلات کارگری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مشکلات درمان بازنشستگان، مشکلات ناشی از دریافت وام بازنشستگان از بانک رفاه،الزام بازنشستگان به بیمه تکمیلی وضرورت ارتباط بیشتر بین تشکلات کارگری و کارفرمایی استان مطرح شد.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.