stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 412587
  • 23 دی 1400 - 21:39
1
فرماندار جوانرود :

شناسایی اُمیکرون در شهرستان‌های همجوار زنگ خطری برای جوانرود است

شناسایی اُمیکرون در شهرستان‌های همجوار زنگ خطری برای جوانرود است
کرمانشاه - قلمنا-فرماندار جوانرود با اشاره به شناسایی سویه جدید کرونا موسوم به امُیکرون در شهرستان‌های همجوار، گفت: شناسایی این سویه جدید در شهرستان های همجوار زنگ خطری برای شهرستان جوانرود است.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا؛ «رستگار یوسفی» عصر پنجشنبه در سی و دومین جلسه ستاد کرونا شهرستان جوانرود با اشاره به اینکه واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با سویه جدید اُمیکرون است، افزود: خطر اُمیکرون کاملا جدی است و باید از تمام ظرفیت ها برای مقابله با این سویه جدید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه احتمال مواجه با چالش های جدی شیوع اُمیکرون برای شهرستان جوانرود دور از انتظار نیست، اظهار داشت: اگر در فکر وضعیت معیشت و اقتصاد بازار و برگزاری کلاس های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها هستیم، تزریق واکسن، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نظارت دقیق برر عایت بهداشت در مدارس ضروری است.

یوسفی ضمن تقدیر از توصیه های امامان جمعه و جماعت و خدمات مسئولان و کادر بهداشت و درمان برای پیشگیری از ویروس کرونا یادآورشد: اگرچه وضعیت شهرستان جوانرود آبی است اما با توجه شرایطی که داریم نباید از خطر شیوع اُمیکرون غافل باشیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود نیز گفت: مهمترین اولویت امروز مجموعه سلامت تسریع در واکسیناسیون و پوشش گسترده آن در گروه هدف جامعه است که در شرایط کنونی با تاکید بر دریافت دُز سوم واکسن، برای افزایش ایمنی عمومی جامعه در حال انجام است.

دکتر «مولود حسینی» افزود: واکسیناسیون کرونا در شهرستان جوانرود در نوبت اول بیش از ۸۶ درصد، در نوبت دوم بیش از ۷۳ درصد و در نوبت سوم بیش از ۹ درصد و برای ۹۷ درصد دانش آموزان نیز انجام شده است.

وی اظهار داشت: شهروندانی که زمان واکسیناسیون نوبت دوم و با سوم آنها فرا رسیده بلافاصله به مراکز واکسیناسیون جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

دکتر حسینی، تقویت شیوه نامه های بهداشتی و برنامه واکسیناسیون وآموزشی عمومی را از مهمترین تمهیدات بهداشت و درمان برای پیشگیری از شیوع اُمیکرون در شهرستان جوانرود عنوان کرد و افزود: در این راستا به همراهی مردم و مسوولان بیشتر نیاز داریم.

امام جمعه موقت جوانرود هم بر لزوم پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در دین مبین اسلام بر رعایت بهداشت فردی و عمومی تأکید فراوانی شده است.

ماموستا دکتر «محمدعزیز حسامی» افزود: برای پیشگیری از شیوع اُمیکرون از تمام مردم و مسوولان تقاضا داریم برای سلامت جامعه تلاش کنند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.