stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 412494
  • 23 دی 1400 - 11:07
0
رییس دبیرخانه کارگروه سلامت علوم پزشکی کرمانشاه:

سویه اُمیکرون کرونا قابلیت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد

سویه اُمیکرون کرونا قابلیت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد
کرمانشاه - قلمنا - رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ورود گونه اُمیکرون کرونا و قابلیت سرایت‌پذیری بسیار بالایی آن، گفت: باتوجه به وجود سویه قبلی دلتا، ورود اُمیکرون و همچنین ویروس آنفلوآنزا، خطر بروز و افزایش احتمال جهش ژنتیکی جدید نگران‌کننده است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «حسین بیگلری» در گفتگو باخبرنگار ما افزود: متاسفانه می بینیم چون موارد ابتلا به کرونا اکنون کمتر شده است، عده ای به تصور اینکه واکسن‌ زده اند از ماسک استفاده نمی کنند در حالی که ظرف چند روز این سویه می‌تواند تعداد موارد را به شدت افزایش دهد و پیک جدیدی را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که ۲ دُز واکسن را تلقیح کرده اند حتما دُز سوم را نیز در اسرع وقت تلقیح کنند، گفت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم اما بازگشایی مدارس و برگزاری تجمعاتی نظیر کنسرت نیاز به بازنگری دارد و امکان بروز پیک کرونا را به ویژه برای گروه سنی کودکان زیر ۱۲ سال که واکسینه نیستند، بیشتر می‌کند.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: مسوولان ذیربط بایستی دوباره در جامعه حساس سازی کنند که از تجمعات غیرضروری جلوگیری شود و لازم است سیاست‌های آموزش و پرورش نیز براساس شرایط روز بازنگری شود.

وی اظهار داشت: همواره اصل بر پیشگیری است، اهمیت اطلاع رسانی صحیح، منطقی و به موقع این نقش را دارد که مردم نسبت به پیشگیری اقدام کنند که جان و سلامت مردم به خطر نیفتد.

بیگلری گفت: در واقع خطر ابتلا به اُمیکرون به این واسطه است که نسبت به سایر سویه های کرونا شدت سرایت بیشتری دارد و وظیفه ما همواره بر اصل پیشگیری است.

وی اضافه کرد: اُمیکرون می‌تواند به راحتی از افرادی که ماسک نزده اند و واکسن تلقیح نکرده اند به شدت منتقل شود و اگر زود نجنبیم شرایط را ساده انگاری کنیم موارد به سرعت بالا می‌رود و نباید به وضعیت شکننده آبی اکتفا کنیم.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مکان‌هایی هستند که می‌تواند بالقوه خطرناک باشد مانند مدارس که معمولا تهویه های مناسبی وجود ندارد و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش وحدت رویه مناسبتر و جامع تری ایجاد کند، اگر تصمیمات صحیح به موقع اخذ شود شدت آسیب احتمالی را می‌توانیم کاهش دهیم.

آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه اکنون به ۹۱ نفر رسیده که از این تعداد ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال چهار نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۳۶ نفر رسیده است.

در شرایط فعلی عادی انگاری کرونا منطقی نیست و همچنان بایستی مراقب احتمال خطر بروز پیک جدید بیماری کرونا با سویه اُمیکرون بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.