stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 412355
  • 22 دی 1400 - 11:42
0

مقایسه بازارهای طلا، مسکن، ماشین و ارزهای دیجیتال

قلم | qalamna.ir :
از طرفی بازارش هم مطمئن و ایمن باشد. به خاطر همین اکثر ایرانیان به خاطر تورمی که در ایران وجود دارد، سعی می کنند بیشتر بازار طلا، دلار، مسکن و ماشین را انتخاب کنند، چون اینها چیزهایی است که به قول معروف دم دست هستند و با چشم دیده میشوند، اما کمتر کسی دنبال سرمایه گذاری در بازاری است که با چشم و به طور فیزیکی آن را نمی بیند. تا اینکه از سال گذشته مردم کم کم وارد بورس ایران شدند و پس از بورس ایران، وارد بازار ارزهای رمزنگاری شدند. فکر می کنم این اتفاقی است که برای اکثر ایرانیان افتاده است که بعد از ناامید شدن از یک بازاری، به صورت هیجانی وارد بازار دیگری حتی بدون آموزش می شوند، اما این را باید بدانید که وارد شدن به بازارهای سرمایه بدون دانش و یا بدون استفاده از افراد باتجربه و مشورت با آنها و بدون آموزش، در حقیقت وارد شدن به قمار است که می تواند حتی کل سرمایه شما را نابود کند. پس همیشه باید این مسأله را بدانید که پولی را وام نگیرید و یا قرض نکنید که همیشه استرس آن را داشته باشید و بخواهید سریع به سود برسید و یک شبه ره صد ساله بروید، چرا که خیلی از افراد شما را تشویق و ترغیب به بازار فیوچرز و یا پروپشوال و اهرم و لورج می کنند که شما باید آگاه باشید و بدون دانش تحلیل وارد این گونه بازارها هم نشوید.

اکنون این سوال پیش می آید که کدام بازار سوددهی بیشتری دارد؟ بازار طلا و سکه، دلار، مسکن، ماشین و ارز دیجیتال؟
ما این موارد را با هم بررسی می کنیم که شما به نتیجه بهتری برسید. البته با فرض اینکه شما ده سال پیش یعنی سال ۱۳۹۰ مبلغ صد میلیون تومان داشتید و روی هر کدام از این موارد سرمایه گذاری کرده بودید و به این سرمایه هم دست نمی زدید و آن را تا الان که سال ۱۴۰۰ است نفروخته بودید.
•    قیمت دلار آمریکا در ۱۰/۱۰/۱۳۹۰ فقط ۱۴۲۰ تومان بوده و اکنون در تاریخ ۱۰/۱۰/۱۴۰۰ به قیمت ۲۷۳۸۸ تومان می باشد.
•    قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در ده دی ۹۰ مبلغ ۵۵ هزار و ۶۸۰ تومان( ۵۵۶۸۰) بوده و در ده سال بعد یک میلیون و دویست و ۹۰ هزار تومان( ۱.۲۹۰.۰۰۰) است.
•    قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در ده سال پیش ۶۳۰ هزار تومان و اکنون ۱۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان ( ۱۲.۷۹۵.۰۰۰) می باشد.
•    قیمت پراید در سال ۱۳۹۰ به قیمت ۷.۸۸۰.۰۰۰ یا ۸ میلیون تومان و پژو پارس معمولی ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان( ۱۶.۸۰۰.۰۰۰) و لندکروز ۱۲۸ میلیون تومان قیمت داشت و الان در سال ۱۴۰۰ پراید به مبلغ ۱۸۸ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۲۶۵ میلیون تومان و لندکروز حدود ۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان ( ۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) می باشد.
•    قیمت یک مترمربع واحد آپارتمان در محله متوسط تهران دو میلیون و ۵۵ هزار تومان( ۲.۰۵۵.۰۰۰) و اکنون ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (۳۱.۶۰۰.۰۰۰) می باشد.
•    قیمت بیت کوین در سال ۱۳۹۰ به قیمت ۰.۲۹۵۰۰۰ دلار و اکنون ۴۷ هزار و ۲۸۶ دلار معامله می شود.( به عبارتی قیمت بیت کوین را ضربدر قیمت دلار آن زمان کنیم : ۱۴۲۰ تومان *۲۹۵۰۰۰ = ۴۱۹ تومان قیمت هر بیت کوین در سال ۱۳۹۰ و اکنون ۴۷.۲۸۶.۰۰۰* ۲۷۳۸۸ تومان کنیم = ۱.۲۹۵.۰۰۰.۰۰۰ هزار تومان می باشد).

خب اکنون اگر بخواهیم بررسی کنیم، اگر شما در سال ۱۳۹۰ دلار، صد میلیون تومان دلار خریده بودید، یعنی به عبارتی  ۷۰ هزار و ۴۲۳ دلار، اکنون ۱.۹۲۸.۷۴۵.۱۲۴ سرمایه داشتید.(یک میلیارد و ۹۲۸ هزار تومان)
اگر در سال ۱۳۹۰ شما ۱۰۰ میلیون طلا خریده بودید به عبارتی یک کیلو و ۷۹۶ گرم (۱۷۹۶ گرم) داشتید که با توجه به نرخ روز ۲.۳۱۶.۸۴۰.۰۰۰ سرمایه داشتید.(دو میلیارد و ۳۱۶ هزار تومان)
اگر سکه تمام بهار آزادی خریده بودید، تعداد ۱۵۹ عدد سکه داشتید که به نرخ روز الان مبلغ ۲.۰۳۴.۴۰۵.۰۰۰ سرمایه داشتید.(یعنی ۲ میلیارد و سی و چهار هزار تومان)
اگر پراید خریده بودید، تقریبا تعداد ۱۳ عدد پراید داشتید که به قیمت روز الان ۲.۴۴۴.۰۰۰.۰۰۰ یعنی دو میلیارد و ۴۴۴ هزار تومان.
اگر پژو پارس معمولی خریده بودید یعنی تقریبا ۶ عدد پژو پارس که به قیمت روز الان شما ۱.۵۹۰.۰۰۰۰ یعنی ۱ میلیارد و ۵۹۰ هزار تومان سرمایه داشتید.
اگر هم مثلا تقریبا یک عدد لندکروز خریده بودید ، نهایتا الان ۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ( ۴میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان) سرمایه شما بود.
اگر آپارتمان در تهران خریده بودید یعنی ۴۹ متر، اکنون به نرخ روز ۱.۵۴۸.۴۰۰.۰۰۰ ( یک میلیارد و ۵۴۸ هزار تومان) سرمایه شما بود.
و اگر آن صد میلیون تومان را در سال ۱۳۹۰ بیت کوین خریده بودید یعنی تعداد ۲۳۸ هزار و ۶۶۳ عدد بیت کوین (۲۳۸.۶۶۳.۰۰۰) که با نرخ روز الان ۳۰۹.۰۶۸.۵۸۵.۰۰۰ تومان یعنی ۳۰۹ میلیارد و ۶۸ میلیون تومان سرمایه داشتید.

خب با یک حساب سر انگشتی، دوباره تأکید می کنم به شرط اینکه شما صد میلیون از دلار یا طلا یا سکه یا خودرو یا بیت کوین که می خریدید را نمی فروختید و آن ها را نگه می داشتید، شما متوجه می شوید که بهترین و بیشترین بازدهی سرمایه گذاری در بیت کوین می باشد.
برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، باید از یک صرافی معتبر استفاده کنید و بهترین صرافی بین المللی با پشتیبانی از زبان فارسی، صرافی کوینکس می باشد که شما می توانید به راحتی در آن به خرید و فروش بپردازید، ضمن آنکه از خدمات متنوع آن بهره مند شوید.
شما در این صرافی می توانید از سپرده گذاری ارزهایتان هم کسب درآمد کنید برای اطلاعات بیشتر کافی است کلمه کسب درآمد از کوینکس را در گوگل جستجو کنید تا آموزش آن را در سایت کوینکس فارسی مطالعه کنید.
ممنون که تا انتها همراه ما بودید.
موفق و پر سود باشید.
 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.