stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 412195
  • 21 دی 1400 - 12:16
0

خرید توافقی محصولات کشاورزی کرمانشاه از مرز ۶۷ هزار تُن گذشت

خرید توافقی محصولات کشاورزی کرمانشاه از مرز ۶۷ هزار تُن گذشت
کرمانشاه - قلمنا - مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: میزان خرید توافقی محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی در این استان از مرز ۶۷ هزار تُن گذشت.
قلم | qalamna.ir :

«ایرج صفایی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ، حذف واسطه‌ها و دلالی را از مزایای عمده خرید توافقی محصولات کشاورزی دانست و افزود: حمایت از حقوق بهره‌برداران بخش کشاورزی مهمترین وظیفه ذاتی شبکه تعاونی‌های روستایی است که اعضای شبکه خود کشاورزان هستند.

وی همچنین تاکید کرد: از مزایای دیگر خرید توافقی برای کشاورزان و خریداران می‌توان به افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدکننده بخش کشاورزی و مصرف کننده اشاره کرد.

این مدیر حوزه کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: بر این اساس و در راستای حمایت از کشاورزان در سال جاری طرح کشت قراردادی برای اولین بار در سطح استان بصورت گسترده اجرایی شده است.

صفایی اضافه کرد: محصولاتی که به صورت توافقی از کشاورزان و بهره برداران این حوزه خریداری و به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد شامل انواع محصولات زراعی، باغی، نهاده‌های دامی و کشاورزی است.

وی به طرح نظام مند نمودن یارانه‌ها و اصلاح آن اشاره کرد و گفت: سازمان و شبکه تعاون روستایی به عنوان بازوی توانمند اجرایی وزارت جهاد کشاورزی آماده هرگونه خدمت رسانی به مردم استان در راستای اجرای این طرح مهم است.

تولید سالانه بیش از چهار میلیون محصول کشاورزی در کرمانشاه

خبرنگار؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تُن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در این استان تولید و عرضه می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.