stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 412154
  • 21 دی 1400 - 10:54
0

دومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری اجرا می شود

دومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری اجرا می شود
قلم | qalamna.ir :

پلیس فتا، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: امروزه محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به فضای مجازی تغییر کرده و به طور طبیعی فرزندان در این فضا با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

سردار مجید به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: باید نحوه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه فرزند پروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش توجه به این چالش‌ها است.

رییس پلیس فتا کشور، در ادامه به اهداف پویش اشاره کرد و گفت: ارتقاء فرهنگ سایبری و مهارت استفاده مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد جریان‌ گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری نتایجی خواهند بود که در اجرای این پویش به ثمر خواهند نشست.

وی به موضوعات ارائه‌شده در پویش کودکان سایبری نیز اشاره کرد و گفت: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتواهای آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدارهای پلیسی در وب‌سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌های کشور پرداخته خواهد شد.

سردار مجید گفت: در اجرای پویش کودکان سایبری برای هرروز به یک موضوع آن‌هم به‌صورت ویژه پرداخته خواهد شد و محتوای مرتبط در سطح بسترهای اعلامی انتشار خواهد یافت و فعالیت‌های مربوطه انجام خواهد گرفت.

رییس پلیس سایبری کشور افزود: برای این پویش در روز اول با محوریت کودکان سایبری، والدگری در فضای مجازی، روز دوم با محوریت کودکان سایبری، آموزش مجازی، روز سوم با محوریت کودکان سایبری، مسئولیت اجتماعی، روز چهارم با محوریت کودکان سایبری، نقض حریم خصوصی، روز پنجم با محوریت کودکان سایبری، اعتیاد اینترنتی، روز ششم با محوریت کودکان سایبری، بازی‌های رایانه‌ای و روز هفتم هم با محوریت کودکان سایبری، پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی اقداماتی برنامه‌ریزی‌شده است.

سردار مجید به صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https:‌//cyberpolice.ir/cyberkids  اشاره کرد و گفت: هموطنان گرامی بخصوص والدین و فرزندان گرامی می توانند با مراجعه به صفحه مذکور و عضویت در آن از آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با کودک و همچنین آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی بر کاربران مطلع شوند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد به آدرس shad.ir/policefata و سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.