stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 411996
  • 20 دی 1400 - 12:48
0

بازگشت ۶۹واحد صنعتی تعطیل در خراسان رضوی به چرخه تولید

بازگشت ۶۹واحد صنعتی تعطیل در خراسان رضوی به چرخه تولید
خراسان رضوی- ۶۹واحد صنعتی تعطیل در خراسان رضوی از ابتدای امسال تا کنون به چرخه تولید بازگشته اند.
قلم | qalamna.ir :

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین پایش انجام شده با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی هم‌اینک ۵۶۶واحد صنعتی مستقر در نقاط مختلف این استان از چرخه تولید خارج شده و فعال نیستند.

ابراهیم ناصری افزود: پایش واحد‌های صنعتی تعطیل در خراسان رضوی برای عارضه‌یابی آنها “کمبود نقدینگی یا سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین‌آلات، اختلاف بین شرکای سهامدار و مشکلات مدیریتی” را به ترتیب اهمیت و تاثیر، عمده‌ترین مشکلات این واحد‌های نشان داده است.

وی افزود: صاحبان سرمایه از بخش خصوصی امسال به میزان ۳۴هزار میلیارد ریال در حوزه صنعت خراسان رضوی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این سرمایه گذاری زمینه اشتغال مستقیم را برای شش هزار و ۴۶۹نفر ایجاد کرده است.

ناصری پروانه‌های بهره‌برداری صادره برای جذب این حجم سرمایه‌گذاری صنعتی را در استان، مربوط به گروه‌های کانی فلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی، محصولات توتون و تنباکو، منسوجات و پوشاک، چرم، کیف و کفش، محصولات چوبی، محصولات کاغذی، محصولات چاپ و تکثیر، فرآورده‌های نفتی، محصولات شیمیایی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی و همچنین محصولات کانی غیرفلزی برشمرد.

وی افزود: محل اجرای سرمایه‌گذاری ۳۴هزار میلیارد ریالی امسال بخش خصوصی در حوزه صنعت خراسان رضوی در پروانه‌های صنعتی آنها شهرستان‌های قوچان، کلات و چناران در شمال استان، مشهد، نیشابور و فریمان در مرکز خراسان رضوی، تربت‌جام، سرخس و تایباد واقع در شرق استان، سبزوار، کاشمر و خلیل‌آباد در غرب و جنوب غربی استان و تربت‌حیدریه و گناباد واقع در جنوب خراسان رضوی تعیین شده است.

شش هزار و ۵۰۸واحد صنعتی با اشتغالزایی ۲۰۴هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۱۰۳هزار و ۷۰۰میلیارد ریال در خراسان رضوی فعال هستند.

هشتگ: , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.