stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 411875
  • 20 دی 1400 - 8:49
0

وزیر کشور به مقام شامخ شهدای استان کرمانشاه ادای احترام کرد

وزیر کشور به مقام شامخ شهدای استان کرمانشاه ادای احترام کرد
کرمانشاه - وزیر کشور در اولین برنامه خود پس از ورود به استان کرمانشاه با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان این استان ادای احترام کرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار؛ «احمد وحیدی» و هیات همراه صبح دوشنبه با اهدای گل و نثار فاتحه بار دیگر با آرمان های والای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

وزیر کشور همچنین با حضور بر سر مزار شهید مهدی نوروزی، از شهدای مدافع حرم دقایقی پای روضه یکی از مداحان استان درباره حضرت فاطمه زهرا نشست.

وحیدی همچنین در حاشیه این آیین هم‌زمان پذیرای جمعی از شهروندان استان بود که دغدغه‌ها و مطالبات خود را خطاب به ایشان بیان کردند.

در این آیین معنوی استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسوولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران وزیر کشور را همراهی کردند.

وزیر کشور صبح امروز (دوشنبه) برای شرکت در مراسم معارفه و تکریم استاندار کرمانشاه به این استان سفر کرد.

دیدار با آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و شرکت در جلسه معارفه استاندار جدید و تکریم استاندار سابق در سالن شهدای دولت استانداری از برنامه های وزیر کشور در این سفر یک روزه است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

هیات وزیران در جلسه صبح چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رییسی، رئیس جمهوری، به «بهمن امیری‌مقدم» برای تصدی استانداری کرمانشاه رای اعتماد دادند.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی «امیری‌مقدم» می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

«بهمن امیری‌مقدم» از نیروهای با سابقه و با تجربه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بومی استان کرمانشاه است.

پیش از این «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه بود که در دوم مهرماه سال ۱۳۹۶ در این سمت منصوب شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این هفدهمین استانداری است که که در استان کرمانشاه منصوب می‌شود و براساس آمار و سوابق پیش از انقلاب نیز این استان ۳۴ استاندار داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.