stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 411872
  • 20 دی 1400 - 8:24
0

رفع مشکلات کرمانشاه به ویژه بیکاری آن مورد تاکید رییس جمهور است

رفع مشکلات کرمانشاه به ویژه بیکاری آن مورد تاکید رییس جمهور است
کرمانشاه - وزیر کشور در بدو ورود به کرمانشاه گفت: این استان و موضوعات و مشکلات آن به‌ویژه بیکاری مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد و این‌ موضوع را هم به بنده و هم به استاندار جدید و سابق تاکید کرده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

به‌گزارش خبرنگار، «احمد وحیدی» روز دوشنبه در بدو ورود به استان کرمانشاه در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، افزود: من برای معارفه آقای امیری‌مقدم به‌عنوان استاندار جدید و تکریم آقای بازوند استاندار سابق به کرمانشاه سفر کرده‌ام.

او با بیان این‌که استان کرمانشاه یک استان راهبردی و بسیار مهم است اظهار کرد: این استان در دوران دفاع مقدس و پس‌از آن حق بزرگی بر گردن کشور دارد و دارای ظرفیت‌های متعددی نیز هست.

وزیر کشور با اشاره به این‌که استان کرمانشاه انتظارات به حقی دارد که باید برآورده شود گفت: رییس محترم جمهوری هم در فرصت مناسب به این استان سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه یک استان راهبردی و بسیار مهم است، گفت: این استان در دوران دفاع مقدس و پس‌ از آن حق بزرگی بر گردن کشور دارد و دارای ظرفیت‌های متعددی است.

وحیدی عنوان کرد: به امید خدا با دست‌به‌دست هم دادن و تلاش بیشتر مشکلات فعلی استان روزبه‌روز کمتر و حل‌وفصل شود.

وزیر کشور در این سفر یک روزه ابتدا با حضور در گلزار شهدای استان با مقام شامخ شهیدان کرمانشاه ادای احترام می‌کند و دیدار با آیت الله علما؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برنامه دیگر اوست.

شرکت در جلسه معارفه استاندار جدید و تکریم استاندار سابق در سالن شهدای دولت استانداری از دیگر برنامه های وزیر کشور است.

هیات وزیران در جلسه صبح چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین رییسی، رئیس جمهوری، به «بهمن امیری‌مقدم» برای تصدی استانداری کرمانشاه رای اعتماد دادند.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی «امیری‌مقدم» می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

«بهمن امیری‌مقدم» از نیروهای با سابقه و با تجربه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بومی استان کرمانشاه است.

پیش از این «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه بود که در دوم مهرماه سال ۱۳۹۶ در این سمت منصوب شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این هفدهمین استانداری است که که در استان کرمانشاه منصوب می‌شود و براساس آمار و سوابق پیش از انقلاب نیز این استان ۳۴ استاندار داشته است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت یک‌ونیم درصد از مساحت و ۲.۴ جمعیت کشور را در بر می‌گیرد که براساس آخرین تقسیمات کشوری دارای۱۴ شهرستان با نام‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، پاوه، جوانرود، سنقر و کلیایی، سرپل‌ذهاب، کنگاور، گیلان‌غرب، هرسین، صحنه، قصرشیرین، دالاهو، ثلاث باباجانی و روانسر است.

بر اساس داده‌های سرشماری سال ۱۳۹۵ میزان شهرنشینی در استان کرمانشاه ۷۲ درصد است.

این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در این استان سکونت دارند.

استان کرمانشاه همچنین ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُردنشین و عرب نشین کشور عراق دارد و می توان گفت جزو استان های مهم کشور محسوب می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.