stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 411659
  • 18 دی 1400 - 23:39
1

عقب‌نشینی به سبک جناب آقای اولیانوف!

عقب‌نشینی به سبک جناب آقای اولیانوف!
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات برجام پس از توئیت توهین‌آمیزی که خطاب به وزیر خارجه دولت روحانی منتشر و آن را حذف کرد در جدیدترین موضع خود و در اقدامی ناگهانی تولد ظریف را به وی تبریک گفت!محمدجواد ظریف خوانساری (زاده ۱۷ دی ۱۳۳۸) است که در دولت روحانی سمت وزیر امور خارجه را بر عهده داشت. او در حال حاضر دانشیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران است.اولیانوف  در توئیتر خود نوشت:
به آقای ظریف بابت تولدشان تبریک می‌گویم. من در تعدادی از جلسات با حضور او شرکت داشتم و احساس توام با احترامی برای او قائل هستم. ما نمونه‌های بی شمار از همکاری ایران و روسیه در بحث برجام را فراموش نمی‌کنیم.

واکنش متفاوت به توئیت اولیانوف علیه ظریف

 یک سایت نزدیک به دولت سیزدهم و جبهه پایداری در واکنش به توهین یک مقام روس علیه ظریف نوشت: وزارت خارجه باید به دیپلمات درجه چندم روس بابت اهانت به ظریف تذکر جدی بدهد.
سایت رجا نیوز دراینباره نوشت:
میخاییل اولیانوف در پاسخ به توییت کاربری خطاب به او که گفته بود «دکتر ظریف درمورد نقش منفی روسیه در مذاکرات برجام درست گفته بود»، نوشت: «شما مختارید که بر اساس نظرات شخص دیگری که تحت تأثیر دندان درد، سردرد یا چیزهای دیگر بوده؛ خود را گمراه کنید.»
این اهانت از سوی یک دیپلمات درجه چندم به مقام ارشد سابق وزارت خارجه باید با تذکر و هشدار جدی دستگاه رسمی دیپلماسی روبرو شود.انتقادات داخلی جریان‌های سیاسی کشور مستقل از مواضع سایر کشورها بوده و هیچ دیپلمات خارجی از هیچ کشوری حق چنین اظهارنظرهایی را ندارد.
 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.