stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 411574
  • 18 دی 1400 - 12:18
1

نصیرزاده: نقد وزارت ورزش به فعالیت بانوان درست بود/ یک‌ مورد از اتهام ها ثابت نشد

نصیرزاده: نقد وزارت ورزش به فعالیت بانوان درست بود/ یک‌ مورد از اتهام ها ثابت نشد

رییس فدراسیون بدنسازی گفت: نگاه وزارت ورزش به فعالیت بانوان در بدنسازی مثبت است و می توان با حفظ چارچوب ها کار را جلو برد.

قلم | qalamna.ir :

نشست خبری عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اولین دوره رقابت های آسیایی فیتنس چلنج، برگزار شد.

رییس فدراسیون بدنسازی، با بیان اگر ورزش امروزه تبدیل به صنعت شده است، گفت: مسابقات کاپ آسیا در ۶ رشته به میزبانی کیش برگزار می شود و کشورهای مختلف جهان در این رقابت ها حضور خواهند داشت و رییس فدراسیون جهانی بدنسازی نیز به ایران سفر خواهد کرد. مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می شود.

وی درباره تعداد شرکت کنندگان و حضور بانوان در این مسابقات گفت: موافقت اولیه وزارت ورزش و شورای برون مرزی برای برگزاری این مسابقات را داشتیم. در فیتنس چلنج بانوان نمی گویم ممنوع کردند اما شورای برون مرزی منوط به موافقت معاونت بانوان کردند و جلسه آن فردا برگزار می شود. فکر می کنم با توجه به دفاعیات و مجوزهای قبلی که داریم مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. در هر صورت اگر وزارت ورزش با برگزاری رقابت های بانوان مخالفت کند به فدراسیون جهانی هم اعلام کرده ایم بدون حضور بانوان برگزار می شود.

رییس فدراسیون بدنسازی، خاطرنشان کرد: مسابقات بانوان بدون حضور مردان در سالن برگزار می شود و حتی داوران نیز از بانوان خواهند بود و قطعا تمامی موارد در نظر گرفته می شود. تا این لحظه هند، عراق و سوریه اعلام حضور کرده اند و افغانستان نیز اعلام کرد مشکل بودجه داریم اما با آقای صالحی امیری صحبت کردیم که گفت وظیفه ماست که کمک کنیم تا این کشور نیز بتواند در این مسابقات حاضر شود. همچنین برای کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، ژاپن و روسیه دعوتنامه ارسال شده و فکر می کنم با رایزنی های انجام شده کشورهای زیادی برای حضور در این مسابقات به ایران بیایند.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که آیا جوایز نقدی نیز در رقابت های کاپ آسیایی اهدا خواهد شد یا خیر، گفت: جایزه نقدی برای این مسابقات درنظر نگرفتیم اما اگر بتوانیم حامی مالی پیدا کنیم احتمال دارد به نفرات برتر نیز جوایز نقدی داده شود.

وی درباره مباحث مربوط به مخالفت وزارت ورزش با فعالیت بانوان در رشته های بدنسازی، گفت: به اعتقاد من نقد معاونت بانوان منطقی بوده است. در رشته هایی مثل مچ اندازی و پاورلیفتینگ بانوان با موافقت وزارت ورزش فعالیت داشتند اما مجوز کتبی برای این رشته ها وجود نداشت. فیتنس چلنج هم به همین شکل. خانم کاظمی پور این نگاه را ندارد که فعالیت بانوان ممنوع شود اما می گوید باید چارچوبی در این زمینه وجود داشته باشد و بر اساس دستورالعمل مسابقات برگزار شود. اتفاقا معاونت بانوان بیشتر از ما مشتاق فعالیت بانوان است و قطعا با همکاری و مشارکت می توانیم به تفاهم های لازم برسیم.

رییس فدراسیون بدنسازی درباره برگزاری مجمع فوق العاده این فدراسیون و ملاحث مطرح شده در این مجمع، گفت: بر اساس دموکراسی که وجود دارد این حق طبیعی اعضای مجمع است که از رییسی که انتخابش کردند سوال کنند ما نمی دانیم کدام یک از روسای هیات ها سوال داشته اند اما معاونت قهرمانی خواستار برگزاری مجمع فوق العاده شد. در این مجمع یکسری موضوعات که بیشتر بر اساس شنیده ها بود مطرح شد اما هیچکدام از این موضوعات ثابت نشده بود، مثلا گفته بودند در فدراسیون مدرک مربیگری می فروشند ما گفتیم حتی یک مورد را ثابت کنید که تا این لحظه حتی یک مورد هم ثابت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی سوالات از روی عدم آگاهی بود. ما به سوالات پاسخ دادیم و مستندات را ارائه کردیم. در نهایت رایی که دوستان دادند نیز نشان از این بود که پاسخ ما باعث روشنگری شده است. خیلی از ابهامات از روی عدم اگاهی بود. اگر دوستان می آمدند و توضیح می خواستند قطعا ما مستندات را ارائه می کردیم.

نصیرزاده در پایان گفت: در حاشیه این رقابت ها در کیش نیز کنگره بین المللی صنعت و بازارسازهای نوین برگزار می شود و فدراسیون با مشارکت خود در جهت درآمدزایی در این راه گام برداشته است.

همچنین حسین پوربشاش رییس کنگره بین المللی و صنعت و بازارسازهای نوین گفت: با توجه به ترویج مربیگری آنلاین در دوران شیوع کرونا و استفاده از برخی نرم افزارها، آمادگی داریم درمرکز نوآوری به عنوان پشتیبان علمی کنار فدراسیون باشیم و پاویون مخصوص رشته فیتنس را نیز در نمایشگاه برپا می کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.