stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 410875
  • 14 دی 1400 - 15:50
2
محمدعلی زلفی‌گل:

عدم تأمین بودجه مأموریت دانشگاه‌ها انجام نمی‌شود

عدم تأمین بودجه مأموریت دانشگاه‌ها انجام نمی‌شود
اصفهان_ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: راهکار موجود برای حل مشکل اعتبارات دانشگاه‌ها این است که خود مجلس شورای اسلامی طرحی ارائه و اصلاح کند یا دولت لایحه بودجه سال گذشته را در بخش‌هایی که با مشکل مواجه هستند اصلاح کند و یا موضوع در سران سه قوه مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.
قلم | qalamna.ir :

محمدعلی زلفی‌گل ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران پس از تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص توقف ساخت و توسعه دانشکده‌های شهرستان گلپایگان اظهار داشت: طرحی برای ساماندهی آموزش عالی تصویب شده که شورای گسترش آموزش عالی تعدادی از مراکز دانشگاهی را به دانشگاه‌های مادر ملحق کرده و یکی از این دانشکده‌های مد نظر دانشکده فنی مهندسی گلپایگان می‌باشد.

وی افزود: این الحاق می‌تواند ثمره‌های زیادی مانند استفاده از امکانات و دریافت مدرک از دانشگاه صنعتی اصفهان داشته باشد و این اتفاق زمانی که مدرک دانشگاهی توسط دانشگاه صنعتی صادر شود تأثیر گذاری بیشتری خواهد داشت اما بازهم تصمیم نهایی در آینده اعلام می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور مصوبه‌ای تصویب کرده که از سال ۱۴۰۲ اجرایی شود، وقتی قانونی را مرکز فرادستی تصویب می‌کند جنبه قانونی دارد و باید اجرا شود و فقط در صورت ملغی شدن عملی نمی‌شود.

حضوری شدن دانشگاه پروتکل‌های خاصی می‌خواهد

وی در خصوص حضوری شدن دانشگاه‌ها تصریح کرد: برای محقق شدن این اتفاق باید شرایط بحرانی که به دلیل کرونا به وجود آمده را پذیرا باشیم، حضوری شدن دانشگاه‌ها پروتکل‌های خاصی را می‌خواهد.

زلفی گل اضافه کرد: نباید با گفتن مشکلات باعث ناامیدی و از بین بردن نشاط در جامعه شویم، وظیفه ما این است که خودمان مشکلات را پیگیری و حل کنیم تا نشاط و شادابی را به جامعه برگردانیم، اکثر دانشجویان غیر بومی هستند، دانشگاه‌ها به اندازه کافی اتاق ندارد.

وی تاکید کرد: اگر دانشگاه به صورت حضوری بازگشایی شود و فردی آسیب ببیند از من سوال می‌پرسید چرا هوشمند عمل نکردید، سلامت دانشجو برای ما در الویت است، من در هیئت دولت و مجلس پیگیر هستم ولی باید مسائل را پذیرا باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: راهکار موجود برای حل مشکل اعتبارات دانشگاه‌ها این است که خود مجلس شورای اسلامی طرحی ارائه و اصلاح کند یا دولت لایحه بودجه سال گذشته را در بخش‌هایی که با مشکل مواجه هستند اصلاح کند و یا موضوع در سران سه قوه مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: قانون شرایط لازم را برای حل چنین مشکلاتی پیش بینی کرده که می‌توان از آنها به درستی استفاده کرد. اگر مشکلات اعتباری حل نشود برخی از مراکز علمی ضرر کرده و مأموریت‌های دانشگاهی انجام نخواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.