stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 410786
  • 14 دی 1400 - 10:48
1

کاهش ۵۰ درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو

کاهش ۵۰ درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو
فارس_ رئیس کانون سردفتران و دفتریاران فارس گفت: از دوشنبه ۱۳ دیماه، هزینه ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.
قلم | qalamna.ir :

علی آراد گفت: با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی و اجرایی شدن این قانون از امروز شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی هزینه ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی خواهیم بود.
او افزود: مطابق با ماده ۲۹ و ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده که در ۲ خرداد ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و طی نامه شماره ۴۰۳۶۴، ۱۴ تیرماه امسال توسط رییس جمهور ابلاغ و از امروز لازم الاجرا است و ادارات راهنمایی و رانندگی موظفند در زمان تعویض پلاک خودرو مالیات نقل و انتقال خودرو را وصول کنند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران فارس در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به این ماده قانونی از این پس دفاتر اسناد رسمی تکلیفی به وصول مالیات نقل و انتقال و عوارض در وکالت فروش وسائل نقلیه و همچنین اسناد قطعی وسائل نقلیه‌ای که از تاریخ ۱۳ دیماه جاری تعویض پلاک می‌شود، ندارند.
آراد ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که به علت پراکندگی جغرافیایی مناسب و در دسترس بودن، مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی با سهولت و آسانی انجام می‌شود و خدمات دفاتر اسناد رسمی در دسترس عموم مردم قرار دارد.
او عنوان کرد: همچنین با توجه به بخشنامه اخیر معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با عدم نیاز به تائیدیه نقل و انتقال خودرو صادره از مراکز تعویض پلاک و الکترونیکی و آنلاین بودن خدمات ثبت اسناد در دفاتر اسناد رسمی امکان تنظیم اسناد به ویژه سند خودرو در کمترین زمان ممکن و حداکثر در ۱۵ دقیقه میسر است.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.