stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 410397
  • 11 دی 1400 - 14:14
3
در دانشگاه آزاد اسلامی اراک صورت گرفت،

برگزاری نشست بصیرتی درطلیعه دهه مقاومت پیرامون ریشه های مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

برگزاری نشست بصیرتی درطلیعه دهه مقاومت پیرامون ریشه های مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی
مرکزی_ قلمنا_ به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نشست بصیرتی درطلیعه دهه مقاومت پیرامون ریشه های مقاومت با سخنرانی سردار داود غیاثی راد معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح، با حضور حجت الاسلام دکتر مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، دکتر محمد باقر توکلی سرپرست دبیرخانه هیات امنای استان مرکزی ،دکتر عباس شیخان سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی، دکتر ابراهیم گیوکی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر علی حسنی جوشقانی معاونت پژوهش و فناوری، دکتر داراب نبی زاده مسئول بسیج اساتید دانشگاه و برخی از مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه در سالن جلسات حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

سردار داود غیاثی راد معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست با گرامیداشت سالروز ۹ دی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند (۹ دی تقابل حق و باطل است.) مبارزات حق و باطل از زمان ابتدای خلقت آدم آغاز شد و مبارزات پیامبران اولوالعزم با کفار و مشرکان، مبارزات موسی، مبارزات حضرت مسیح با قیصر روم، مبارزات پیامبر اکرم (ص)، مبارزات حضرت علی (ع) با غاصبین زمان خود، مبارزات امام حسن (ع)، عاشورای امام حسین(ع)، مبارزات علمای شیعه و حتی اصلاح طلبی میرزا تقی خان امیرکبیر، قیام مشروطیت، قیام ۱۵ خرداد، ۸سال دفاع مقدس و ۹ دی همگی حلقه های این مجموعه و تقابل حق و باطل است.

وی افزود: همچنین بزرگترین ظلم به بشریت ایجاد داعش توسط استکبار جهانی بوده و مبارزه قاسم سلیمانی نه یک پایان است و نه آغاز، بلکه حلقه ای از این مبارزات است و مبارزات حق و باطل تا قیام عدالت گستر جهانی براساس آموزه های الهی و ظهور حضرت مهدی پایان می گیرد.

غیاثی راد افزود: بحث ریشه مقاومت و حماسه ۹ دی در سه موضوع قابل بررسی است، اول عاشورا، دوم انقلاب و سوم نهضت جهانی منجی عالم بشریت و پایان تاریخ می باشد.

معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور ادامه داد: در بخش انقلاب شعار نه شرقی، نه غربی، مستلزم این بیان است که یک لیبرالیسم و یک ایدئولوژی لیبرالیسم، و مهم ترین ارکان آن سکولاریسم، طرفداران آزادی و دموکراسی هستند به عنوان مذهب ایدئولوژی غربی شناخته
می شود، حال دین، حکومت تشکیل داده و لیبرالیسم را از بین برده است و مقابل آنها ایستاده است و ریشه مقابله با انقلاب اسلامی اول لیبرالیسم و دوم کمونیسم است که در جماهیر شوروی فرو پاشید، آنها ادعای جهانی شدن داشتند و می گفتند جهان یک دهکده است و آمریکا کدخدای آن است و نمونه های این دشمنی را با کودتا، حمله نظامی، با حمایت از صدام و انقلاب های مخملی در ایران دیدیم.

نماینده ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: کشور ما در برابر رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی و فرهنگی، جنگ نرم و وروانی با دست خالی ایستاده است، به عنوان مثال در دفاع مقدس در سال ۱۳۶۴ تا اروند رود و خلیج فارس صدام با کمک ماهواره های جاسوسی پیشرفته آمریکا نفوذ کرده بود، شهید قاسم سلیمانی با وجود مشکلات اقتصادی با آنها مقابله کرد، در اول انقلاب کمیته های انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو نهاد برای حفظ انقلاب بودند و همه جوره تلاش می کردند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بانک جهانی ستانده ها و داده ها را بهره وری می داند، ما در جنگ بهره وری منابع انسانی مان می تواند پایان نامه چند دانشجو باشد به طور مثال دانشجویان می توانند بهره وری منابع انسانی ما را در جنگ موضوع پایان نامه خود قرار دهند. در جنگ با کشته ها، تصادفی ها، کسانی که در بمباران کشته شده و ترور شده گان ۲۸۸هزار شهید داده ایم و ۴۲ هزار نفر اسیر داده ایم که این تعدا اسیر ها ثبت سازمان ملل و بنیاد شهید شده است، بهره وری منابع انسانی ایران ۲ برابر عراق است چراکه افرادی مانند ابراهیم هادی و یا قاسم سلیمانی در جنگ بوده اند.

سردار غیاثی راد در ادامه تصریح کرد: قاسم سلیمانی زمانی که وعده داد تا ۳ ماه دیگر حکومت شامی داعش ازبین می رود تمام حکومت ها این مسئله را باور نداشتند ولی حرف او به حقیقت پیوست و ریشه آن را خشکاند و دشمن بودجه ای که برای آن مصرف کرد، نتیجه ای نگرفت.

وی ادامه داد: بخش پایانی صحبتم این است که استحاله فرهنگی ایران سه چیز است یکی عاشورا، فرهنگ ایثار و شهادت است که گفته اند باید ایثار و شهادت را از فرهنگ جمهوری اسلامی پاک کنیم و به جای آن رفاه طلبی بگذراند و جایگزین آن کنند، دیگری اینکه با فرهنگ مهدویت و منجی عالم بشریت مبارزه شود.
و سوم اینکه ریشه مبارزه با ۹ دی هست که باید با ولایت فقیه مبارزه شود و در رسانه های غربی تاکیدشده اسم امام خمینی و امام خامنه ای با پسوند امام بازگو نشود و حتما از لفظ آیت الله استفاده شود و زمانی که از این نام (امام) استفاده شود آنها امت را به دنبال خود دارند و توانایی کنترل دنیا را بدست خواهند گرفت.

حجت الاسلام دکتر مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهیدان و تسلیت به‌ مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت شهید سلیمانی گفت: بصیرت، معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی است و لازمه‌ حرکت‌های تعالی‌بخش برای انسان‌ها می‌باشد.

وی افزود: برای آنانی که طلایه‌دار ارزش‌های انسانی و تعالی‌بخش هستند، بصیرت نوعی معرفت، شناخت و آگاهی است و اینکه بتوانیم تحلیل درست و به موقع از مسائل جامعه داشته‌ باشیم و اگر در درون جامعه شبهه و یا مسئله‌ بحرانی به وجود آمد، انسان بتواند تحلیل درستی ارائه دهند و تصمیم درستی بگیرد و در دام فتنه‌ها و توطئه‌ها نیفتد.

همتی در پایان ابراز کرد: امیدواریم با بصیرت در راه یاری اسلام قدم برداریم و طبق وصیت شهدا پشتیبان ولایت‌فقیه باشیم. همانگونه که شهید سلیمانی وصیت کردند که در کنار ولایت‌فقیه باشید اگر طالب عاقبت‌بخیری و موفقیت در زندگی هستید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.