stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 406816
  • 18 آذر 1400 - 8:34
2
ورود 70 میلیون مترمکعب در سال پساب استاندارد به پیکره دریاچه ارومیه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت:

ورود ۷۰ میلیون مترمکعب در سال پساب استاندارد به پیکره دریاچه ارومیه

ورود ۷۰ میلیون مترمکعب در سال پساب استاندارد به پیکره دریاچه ارومیه
در حال حاضر با تخصیص حدود 60 درصد از اعتبارات مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه حدود 70 میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه شده به پیکره دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

لطیف خوش سیرت اظهار داشت: ‌در راستای تصمیمات ستاد احیای دریاچه ارومیه با هدف انتقال سالانه ۱۰۵ میلیون مترمکعب پسآب استاندارد به پیکره دریاچه ارومیه، در سال ۱۳۹۴ طرح‌های شرکت آب و فاضلاب در قالب ۱۲پروژه، ۹ شهر حوضه دریاچه ارومیه به این شرکت اعلام شد.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب به میزان ۴۲ میلیون متر مکعب در سال، ارتقای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای حوزه آبریز به میزان ۶۳ میلیون متر مکعب در سال، احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب فرعی، اصلی و خط انتقال به طول ۱۱۰۰ کیلومتر، احداث ایستگاه پمپاژ در قالب ۳۰ واحد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به محدودیت در اعتبارات مصوب و تخصیص یافته و اولویت‌بندی به عمل آمده در طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر تنها ۲ طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب تصفیه‌خانه در اولویت قرار گرفت.

خوش‌سیرت افزود: متاسفانه پروژه‌های احداث مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه به دریاچه ارومیه در لیست طرح‌ها و پروژه‌های مصوب احیای دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۰ قرار نگرفته است و این در حالی است که پروژه‌های فوق در مراحل پایانی خود قرار داشته و برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور تکمیل و بهره‌برداری از آنها (در صورت تخصیص اعتبارات درخواستی به صورت نقدی) تا پایان سال جاری به عمل آمده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: در همین راستا با تخصیص حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی و اتمام مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت ۳۰۰ هزار نفر، در مجموع به میزان ۵۱.۱ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز پساب تصفیه شده به پیکر دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.

خوش‌سیرت خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه به صورت خط لوله با سایز یک هزار و ۸۰۰ میلی‌متر و از جنس پلی‌اتیلن دوجداره و در داخل ترانشه طراحی شده است.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است از مجموع ۱۱.۱ کیلومتر خط انتقال پساب مذکور، ۸.۷۴ کیلومتر (۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی) لوله‌گذاری اجرا شده است و برای اتمام آن در حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر با تخصیص حدود ۶۰ درصداز اعتبارات مصوب ستاد احیا دریاچه ارومیه حدود ۷۰ میلیون مترمکعب در سال پساب به پیکره دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار مریم رسولی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.