stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 406453
  • 15 آذر 1400 - 23:43
1

تازه‌ترین قیمت‌ ارزها، طلا و سکه در بازار تهران

قلم | qalamna.ir :
نرخ دلار از زمان پایان دور هفتم مذاکرات هسته‌ای ایران و طرف‌های باقی مانده در برجام در روز ۱۲ آذر، روند افزایشی داشته و طی سه روز گذشته در مجموع «شش درصد» افزایش یافته است. هنوز معلوم نیست روند صعودی نرخ ارز تا کجا ادامه یابد، اما نیمه پاییز پارسال دلار در بازار آزاد ایران به حدود ۳۲ هزار تومان نیز رسیده بود و سپس با تزریق گسترده دلار به بازار توسط بانک مرکزی، این رقم اواخر بهار امسال به زیر ۲۲ هزار تومان کاهش یافت و سپس دوباره روند صعودی گرفت. نرخ دلار در زمان آغاز کار دولت ابراهیم رئیسی حدود ۲۵ هزار تومان بود و طی ۱۰۰ روز گذشته حدود ۲۵ درصد رشد داشته است. نرخ یورو و پوند استرلینگ نیز به ترتیب به ۳۵ هزار و ۴۵ تومان و ۴۱ هزار و ۱۴۵ تومان اوج گرفت.
رئیس‌جمهور، دیشب در یک مصاحبه تلویزیونی از تلاش برای «قطع دست دلالان از بازار ارز» خبر داده و گفته بود دولت استقراض از بانک مرکزی (چاپ پول) را برای کنترل تورم متوقف کرده است.
در پی این اظهارات، عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی در توئیتی با عنوان ‌«چاپ پول متوقف شده است؟» نوشت: تأمین مالی دولت از بانک‌ها و برداشت آن‌ها از بانک مرکزی تا رقم ۸۰ همت (هزار میلیارد تومان) در آخر آبان همان چاپ پول است. دولت همچنین موضع مشخصی درباره حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نگرفته است، اما نرخ تسعیر دلار در بودجه سال آینده دو برابر امسال و حدود ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در این میان رشد نرخ ارزهای خارجی در مقابل ریال بر بازار خودرو و سکه نیز تاثیر گذاشته است. قیمت خودرو طی سه روز گذشته افزایش چشمگیری داشته و قیمت سکه بهار آزادی نیز از مرز ۱۳ میلیون تومان عبور کرده است. قیمت سکه بهار آزادی امروز دوشنبه به ۱۳ میلیون و ۵۶ هزار تومان رسید و نسبت به یکشنبه رشدی بالای ۱ درصد و نسبت به روز جمعه رشدی بالای پنج درصد داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.