stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 406449
  • 15 آذر 1400 - 23:42
1

ماهیانه ۸۵ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود

ماهیانه ۸۵ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری کمتر از نرخ مصوب ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان است.ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری کمتر از نرخ مصوب ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان است که با انبوه تولید و واردات، نوسانی در بازار نداریم.
 

او گفت: تولید روزانه تخم مرغ بالای ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۹۰۰ تن است. بنابر آمار حداقل تولید ماهیانه ۸۵ تا ۸۶ هزار تن است که با این وجود مشکلی در تولید نداریم.نبی پور ادامه داد: با توجه به ارزانی تخم مرغ نسبت به دیگر محصولات پروتئینی، فشار بر مصرف این کالا بالاست.

این مقام مسئول گفت: با وجود گرانی سایر اقلام، مردم به مصرف تخم مرغ روی آوردند. از طرفی با باز شدن مدارس، تقاضا برای خرید کیک و کلوچه هم بالا می‌رود که تمامی این مسائل بر میزان مصرف اثر گذار است.به گفته او، گرچه آمار دقیقی از میزان سرانه مصرف تخم مرغ نداریم، اما برآورد می‌شود که ۲۰ درصد به سرانه مصرف ۱۱ کیلو اضافه شده باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: نهاده‌های دامی کما بیش در حال تامین است، اما ذرت به سختی تامین می‌شود، کما اینکه در ۲۵ تا ۲۶ روز گذشته سهمیه‌ها اعلام نشده بود که در هفته پیش اعلام صورت گرفت که با این حال باز هم تامین نهاده ذرت دچار مشکل است.

به گفته او، با توجه به شرایط فعلی تولید نیازی به واردات تخم مرغ نداریم، ضمن آنکه مردم هم به سبب کیفیت پایین استقبالی نمی‌کنند و این امر موجب شده تا فشار بر تخم مرغ داخل بیشتر باشد و در نهایت تخم مرغ‌های وارداتی به عنوان صنعتی باید مورد استفاده قرار گیرند.این مقام مسئول قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ داخلی و وارداتی برای مصرف کننده را ۴۳ هزار تومان اعلام کرد.رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: تاکنون خبری از آنفلوانزا داخل کشور نیست. فقط یک گزارش بیماری از یک اردک در گرمسار داشتیم.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.