stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 406309
  • 15 آذر 1400 - 10:33
1
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان:

چرخ اقتصاد دولت سیزدهم با مشارکت همه ظرفیت‌ها به حرکت درمی آید/تحول در معیشت مردم با ایجاد مشاغل خرد و خانگی

چرخ اقتصاد دولت سیزدهم با مشارکت همه ظرفیت‌ها به حرکت درمی آید/تحول در معیشت مردم با ایجاد مشاغل خرد و خانگی
هرمزگان/قلمنا-مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه چرخ اقتصاد دولت سیزدهم با همدلی و مشارکت همه ظرفیت ها به حرکت در خواهد آمد، گفت: معیشت مردم با راه اندازی مشاغل خرد و خانگی متحول می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

هادی ابراهیمی در پانزدهمین جلسه شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همان طور که از نامش پیداست وزارتی ناظر بر اجرای قانون تعاون، کار و کاملا اجتماعی است که بخش عمده ای از جمعیت کشور و استان در این قالب قرار می‌گیرند، قریب به ۸۰ درصد مردمان استان هرمزگان به نوعی با خدمات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش های مختلف اعم از بهزیستی، صندوق بازنشستگی، فنی و حرفه ای، سازمان تامین اجتماعی، صندوق بیمه روستاییان و عشایر، بانک‌ها و سایر خدمات در بخش های مختلف بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان تقریبا حدود ۱۰ دستگاه اجرایی، خدمات وزارت تعاون را به مردم ارایه می دهند، افزود: از آنجایی که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارتی کاملا اجتماعی است و بخش اعظمی از قشرهای مختلف مردم با آن ارتباط دارند مقام عالی وزارت، عنوان وزارت مردم را برای این وزارتخانه انتخاب کرده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در ادامه، هدف از این دیدار را بررسی موضوع پر چالش اشتغال ذکر و تصریح کرد: اشتغال به عنوان یک موضوع فرابخشی حتی فراتر از دولت ها است که نتیجه کارکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اشتغال، خود را نشان می دهد. نتایج فعالیت های اقتصادی، فعل و انفعالات ناشی از بازار کار، فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری همه و همه را می توان در اشتغال یافت.

ابراهیمی از اشتغال بعنوان میوه درخت اقتصادی ساده نام برد و بیان داشت: ثمره یک اقتصاد پویا و توانمند را می توان در شاخص نرخ بیکاری و اشتغال مشاهده کرد، تمام دستگاه هایی که به نوعی با فعالیت های اقتصادی حتی فرهنگی و اجتماعی در ارتباط هستند سهمی در اشتغال دارند. چرا که اشتغال از عهده یک دستگاه یا چند دستگاه و حتی دولت به تنهایی امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: سه عنصر مهم دولت بعنوان حکمران، نهاد‌های توسعه ای و بخش خصوصی در موضوع اشتغال کاملا موثر است ازاین رو اگر به دنبال اشتغال پایدار هستیم باید تمام همه در کنار هم قرار بگیریم و مثلث توسعه اشتغال اعم از دولت، نهادهای توسعه ای و بخش خصوصی همزمان با هم در یک برنامه مشخص فعالیت کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان اذعان داشت: نام پایتخت اقتصاد برای استان هرمزگان و شهر بندرعباس بکار می برند اما علیرغم انجام فعالیت های اقتصادی در هرمزگان، نرخ بالای بیکاری زیبنده استان نیست، با نشان دادن نرخ بیکاری به تنهایی نمی‌توان به چگونگی وضعیت اشتغال استان پی برد. اما با استفاده از پارامترهایی از قبیل نرخ مشارکت، نرخ نسبت به اشتغال، جمعیت فعال، نرخ اشتغال ناقص و میزان بیمه شدگان در کنار آن قرار گیرد.

ابراهیمی بیان کرد: استان هرمزگان به دلیل بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی، یک برتری بسیار خوبی دارد که نسبت به کشور دارای نرخ مشارکت بسیار بالایی است.

وی همچنین تاکید کرد: برای رونق دادن به کسب و کارهای خرد و کارآفرینی و ایجاد اشتغال از همه ظرفیت های استان اعم از نخبگان، دانشگاهیان حوزویان و … استفاده می‌کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه اشتغال دریا محور مورد حمایت جدی ما است، گفت: چرخ اقتصاد دولت سیزدهم با همدلی و مشارکت همه ظرفیت ها به حرکت در خواهد آمد و معیشت مردم با راه اندازی مشاغل خرد و خانگی متحول خواهد شد.

در پایان این جلسه، اعضای شورای شهر بندرعباس ضمن تقدیر از مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به بیان نقطه نظرات خود در حوزه اشتغال، بیمه، بکارگیری نیروهای بومی در صنایع و ضرورت آموزش نیروهای جوان و ایجاد بازارچه های محلی پرداختند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.