stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 406198
  • 14 آذر 1400 - 12:17
1

مربی بسکتبال زنان: لیگ هنوز کیفیت ندارد/ چشم مربیان به تیم ملی نباشد

مربی بسکتبال زنان: لیگ هنوز کیفیت ندارد/ چشم مربیان به تیم ملی نباشد

آزاده زمانپور می‌گوید مربیان باید بازیکن‌سازی کنند و چشم‌شان به تیم ملی نباشد، چون تیم ملی جای بازیکن‌سازی نیست.

قلم | qalamna.ir :

لیگ برتر والیبال زنان بعد از بازگشت تیم ملی از کاپ آسیا، از سر گرفته شد. تیم اکسون در گروه دوم مسابقات با چهار برد و یک بازی کمتر نسبت به نفت، در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

آزاده زمانپور، سرمربی اکسون درگفت‌وگو با در مورد وضعیت لیگ برتر بیان کرد: مسابقات هنوز هیجان و کیفیت بالای خود را پیدا نکرده است. به دلیل حضور در تیم ملی و اعزام به کاپ آسیا، بیش از یک ماه در تمرینات تیم باشگاهی خودم نبودم و در اولین مسابقه از تیم رضایت لازم را نداشتم. البته مسابقات از مرحله پلی‌آف هیجان بیشتری پیدا می‌کند و حتما برخی از تیم‌ها بازیکن خارجی جذب می‌کنند که کیفیت لیگ را بالاتر می‌برد.

او در پاسخ به این سوال که تیم شما هم به دنبال جذب بازیکن خارجی است، گفت: در برنامه باشگاه وجود دارد، پیگیر هستیم و گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم. بازیکنان خارجی کیفیت مسابقات را بهتر می‌کنند و از زمانی که وارد لیگ ما شده‌اند، روی فکر بازیکنان ایرانی تاثیرگذار بوده و اثر خود را گذاشته‌اند. به گونه‌ای که لیگ سال گذشته در تمام این سال‌ها مثال زدنی بود.

زمانپور در مورد تیمداری‌های موقتی در لیگ زنان اظهار کرد: این اسپانسرها آسیب زیادی می‌زنند و نبودنشان خیلی بهتر از حضور موقتی است، چون بازیکنان و مربیان برنامه‌ریزی می‌کنند. ما سال ۹۷ با دانشگاه آزاد قهرمان شدیم، اما سال بعد تیمداری نکرد. مسلما به عنوان مربی برنامه‌ریزی می‌کنم که تیم را حداقل سه سال داشته باشم، اما تیمداری نکرد. همچنین جای اسپانسر بزرگی مثل مهرام در لیگ خالی است. امیدوارم اسپانسرها در سال‌های بعد حضور پررنگ‌تری داشته باشند و به بسکتبال کمک کنند.  

مربی تیم ملی بسکتبال زنان در ادامه این گفت‌وگو به عملکرد تیم ملی در کاپ آسیا که با شکست در تمام مسابقات خود در جایگاه ششم قرار گرفت، اشاره و بیان کرد: نمی‌گویم بعد از ۴۰ سال به مسابقات وارد شده‌ایم و آیه یاس بخوانم. به نظرم باید این تفکر را کنار بگذاریم و فقط کار کنیم. به نظرم با اینکه نتیجه مطلوبی نگرفت اما با وجود تمام کمبودها و بی‌تجربگی‌ها روند خوبی بود و بازیکنان نمایش خوبی داشتند. بسکتبال ما پتانسیل زیادی دارد و این بازیکنان می‌توانند در سطوح بالاتر کار کنند اما حمایت می‌خواهند.

او در واکنش به این انتقاد که اکثر بازیکنان تیم ملی از تیم‌های شیمیدر و اکسون انتخاب شده‌اند که زیر نظر سرمربی و مربی تیم ملی هستند، بیان کرد: انتخابی‌های تیم ملی از سال قبل بود و اگر تیم مهرام منحل نمی‌شد، تعداد زیادی از این بازیکنان با مهرام قرارداد داشتند. ضمن اینکه باشگاه بزرگی مثل شیمیدر که پول دارد، بازیکنان خوب را جذب می‌کند یا یکسری از بازیکنان دوست دارند با مربیان و باشگاه‌های خاصی کار کنند. بنابراین این حرف کاملا رد است. ای کاش کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، کمی فکر کنند.

زمانپور در مورد حضور بازیکنانی با میانگین سنی بالا در ترکیب تیم ملی گفت: وقتی جایگزین نداشته باشیم، چرا از این بازیکنان استفاده نکنیم. مگر الان آقای مهدی کامرانی به تیم ملی وارد نشده است؟ او با تجربه‌اش به تیم ملی کمک می‌کند. البته این قیاس در خیلی موارد شاید بجا نباشد اما تا زمانی که بازیکن جدیدی وارد نکنیم و مربیان دیگر این سازندگی را انجام ندهند، تیم ملی بازیکنانی که نتیجه کسب می‌کنند را به کار می‌گیرد. ضمن اینکه بازیکن جوانی مثل آیدا گل‌محمدی به تیم ملی وارد شد که شاید امسال به تیم کمک نکند، اما تجربه‌ای به دست آورده که در سال‌های آینده موثر است. مربیان بسکتبال باید بازیکن بسازند و چشم‌شان به تیم ملی نباشد، چون تیم ملی جای ساختن نیست.

او در ادامه بیان کرد: به نظر من همه مربیان باید در این زمینه تلاش کنند و علاوه بر نتیجه به بازیکن‌سازی هم فکر کنند. من سعی کرده‌ام هر سال بازیکنان جوانی را در لیگ بکار بگیرم. مربیان بزرگی مثل خانم عباسی داریم که بازیکنان زیادی را به بسکتبال ما تزریق کرده است، ما هم باید این راه را ادامه بدهیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.