stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 406145
  • 14 آذر 1400 - 11:05
0

یک سانحه با ۲ کشته، اعتراض کرمانی‌ها و استوری اینستاگرامی آقای شهردار

یک سانحه با ۲ کشته، اعتراض کرمانی‌ها و استوری اینستاگرامی آقای شهردار
قلم | qalamna.ir :

موضوعی که واکنش شهردار کرمان را نیز به دنبال داشت و در یک استوری اینستاگرامی در این زمینه به بیان نظراتش پرداخت و خبر مهمی را نیز اعلام کرد؛ سعید شعرباف تبریزی گفته است: طی یکماه گذشته شهرداری ۷۰۰ میلیون تومان برای نصب علائم ایمنی و هشداردهنده در جاده مذکور هزینه کرده اما در کمتر از ۲ هفته بیشتر علائم سرقت شده است.

خبر اولیه ۱۱ آذرماه جاری منتشر شد؛ در پی واژگونی یک خودرو ۴۰۵ در مسیر آرامستان جدید کرمان زن و مردی جوان جان خود را از دست دادند؛ پس از آن بود که سیل انتقادها و گلایه ها بویژه در فضای مجازی به راه افتاد و در بیشتر آنها با آنکه می دانند آرامستان در روزهای پایانی مدیریت قبلی شهرداری افتتاح شده، اما هدف و مورد خطاب، شهرداری بود. البته مسئولان شهرداری می گویند همه تامین همه زیرساخت ها برعهده شهرداری نیست بلکه سایر دستگاه ها نیز دخیل هستند.

در این میان نحوه وقوع سانحه و زمان آن نیز قابل تامل است، آنطور که رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرده پس از کسب اطلاع از حادثه تصادف، وقتی اورژانس به صحنه می رسد مدت زمانی از وقوع سانحه گذشته بوده و کسی متوجه نشده بوده است.

آرامستان جدید کرمان در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری از آرامستان فعلی در نزدیکی کوه های صاحب الزمان یا شیوشگان ۱۳ مردادماه امسال درحالی شتابزده افتتاح شد که از بسیاری از زیرساخت های لازم بی بهره است.

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره مشکلات این آرامستان که اول آذرماه جاری منتشر را از طریق خبر زیر می توانید مطالعه کنید:

         انتظار طولانی کرمانی‌ها در برزخِ بهشت‌کریمان

افتتاح آرامستان جدید کرمان در تابستان امسال و همزمان با پایان مدیریت دوره پنجم شهری خود جنجال آفرین و خبرساز بود به گونه ای که در مقطعی به سرخط رسانه های ایران و جهان تبدیل شده بود.

تابستان امسال، پس از آنکه افتتاح آرامستان که وعده آن توسط شهرداری داده شده بود با اعتراض ارتش به تعویق افتاد، نحوه دفن اموات در آرامستان قدیم شهر کرمان در دامنه کوه های صاحب الزمان و در میان درختان بزرگترین جنگل دست کاشت کشور، خبرساز شد. انتشار عکس و خبری از نحوه دفن در جایی که با بیل مکانیکی به صورت خطی برای خاکسپاری جانباختگان بویژه اموات کرونایی حفر شده بود، بازتاب های بسیاری ایجاد کرد و آنجا بود که با وساطت سازمان های بالادستی در استان و هماهنگی بین شهرداری و ارتش که بخشی از زمین آن نهاد به احداث آرامستان جدید اختصاص یافته بود، مشکل حل و آرامستان جدید ۱۳ مردادماه افتتاح شد؛ آرامستانی که بسیاری از زیرساخت های لازم را نداشت اما باتوجه به اعلام کمبود جا برای دفن اموات در آرامستان قدیمی، بناچار افتتاح شد.

از جمله مشکلات آرامستان جاده دسترسی آن است که از عرض مناسب یا دوبانده بودن برخوردار نیست و روشنایی لازم را نیز ندارد و سبب افزایش سوانح رانندگی شده است.

با وقوع حادثه واژگونی خودرو در بامداد ۱۱ آذرماه جاری و پس از آنکه اعتراض مردم کرمان بالا گرفت  سعید شعرباف تبریزی شهردار کرمان در واکنش به انتقادات و پیام ها در صفحه اینستاگرام، ابتدا پیام یک کاربر به خودش را با اعلام نداشتن روشنایی و علائم هشداردهنده در جاده منتشر کرد.

یک سانحه با ۲ کشته، اعتراض کرمانی‌ها و استوری اینستاگرامی آقای شهردار

در پیام یک کاربر به شهردار کرمان آمده بود: اولین کشته های جاده آرامستان جدید؛ جاده ای که نه روشنایی دارد نه گاردریل در جاهای حساس نه علائم درست و هشدار دهنده در جاهای خطرناک. درسته که شما (شهردار جدید کرمان) اینجا را افتتاح نکردید اما تورا به خدا فکری برای حداقل روشنایی جاده بکنید.

شهردار کرمان در ادامه چند استوری دیگر با اعلام اینکه در مجموع تامین امنیت جاده و زیرساخت های اساسی آرامستان حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی نیاز دارد، مسائل و مشکلات این بخش را به شکل زیر مطرح و تاکید کرد: هر کاری که در حد مقدورات ما باشد برای اصلاح اشکالات متعدد آرامستان انجام می دهیم اگر چه در بخش زیادی از این مسیر نیازمند حمایت های سایر نهادهای متولی امر هستیم.

شعرباف تبریزی با اشاره به اینکه آرامستان جدید کرمان در ماه های ابتدایی امسال بسرعت افتتاح شد تاکید کرد: مشکلات زیرساخت آرامستان بر مبنای گزارشات مستند کارشناسی شامل: امنیت مسیر آرامستان، تامین برق و مکان آرامستان، لزوم مقابله با سیلاب های مسیر آرامستان است.

به گفته وی، تجهیزات زیرساخت آرامستان از جمله غسالخانه، واحدهای تجاری و اماکن رفاهی همراهان، لاین دوم جاده آرامستان و اصلاح شیب های تند مسیر و جداسازی فیزیکی محدوده آرامستان از پادگان ارتش نیز از مشکلات دیگر آرامستان است.

یک سانحه با ۲ کشته، اعتراض کرمانی‌ها و استوری اینستاگرامی آقای شهردار

سرقت در کمتر از ۲ هفته

شهردار کرمان در ادامه اعلام کرده است: با وجود مضیقه های شهرداری در حوزه مالی طی یکماه گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان علائم احتیاطی و تابلوهای خطر برای مسیر آرامستان نصب شده که متاسفانه اغلب آنها در بازه ۲ هفته ای به سرقت رفتند و اثری از آنها روی زمین نیست.

شعرباف تبریزی در ادامه با اشاره به برآوردهای کارشناسی برای تامین زیرساخت های آرامستان تصریح کرد: برای احداث لاین دوم مسیر حداقل ۴۵ میلیارد تومان، برق مسیر و محل آرامستان ۱۵ میلیارد تومان، ساخت غسالخانه و تاسیسات اساسی حداقل ۲۰ میلیارد تومان و برای مقابله با سیلاب و احداث سیل بند حدود ۲۰ میلیارد تومان تامین اعتبار استانی نیاز است.

یک سانحه با ۲ کشته، اعتراض کرمانی‌ها و استوری اینستاگرامی آقای شهردار

ساخت غسالخانه شروع شده

وی با تاکید بر اینکه در ۲ ماه گذشته قرارداد مربوط به تکمیل و ساخت غسالخانه بسته شده و کار ساخت شروع شده است، اعلام کرد: اگر مساله امنیت را بتوانیم با شورای تامین حل کنیم، مشکلی برای اصلاح چند نقطه حادثه خیز مسیر و نصب علائم خطر با منابع شهرداری نداریم.

شعرباف تبریزی افزوده است: در مورد تامین برق مسیر و مکان آرامستان نیز پیمانکاران شناسایی شده اند و آماده عقد قرارداد هستیم؛ سازمان عمران هم موظف شده فعلا در حد بسیار مقدماتی فعالیت هایی برای مقابله با ورود آب به محوطه آرامستان در زمان بارش باران انجام دهد.

شهردار نتوانست شفاف صحبت کند

استوری های اینستاگرامی شهردار در تشریح مشکلات آرامستان جدید کرمان در حالی است که مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری با بازنشر استوری شهردار اینچنین نوشت: «شهردار کرمان تلویحا بیان کردن مشکلات آرامستان بهشت کریمان تنها وظیفه شهرداری نیست اما به علت جایگاه شغلی نتوانستن شفاف صحبت کنند».

سلمان متحدین نوشت: جاده دسترسی به آرامستان جاده اختصاصی نیست، وظیفه تامین روشنایی آن بر اساس قانون بر عهده شهرداری نیست، شرکت توزیع برق شمال و برق منطقه ای باید در این خصوص اظهارنظر کنند.

به گفته وی، تامین آب هر نقطه عمومی (تا محل بهره برداری)  برعهده شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای است که باید اظهارنظر کنند، همچنین تامین امنیت در همه نقاط برعهده شورای تامین و نیروی انتظامی است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمان با تاکید بر اینکه امنیت اجتماعی جاده دسترسی هم نیازمند اظهارنظر راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه است، یادآور شد: ایجاد لاین دوم و علائم جاده هم می تواند در حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای باشد.

وی در ادامه ایجاد غسالخانه، دفن اموات و تمهیدات آسایش و آرامش روانی شهروندان را بر عهده شهرداری دانست و خطاب به شهروندان تصریح کرد: لطفا در این موضوع شهرداری را تنها نقش آفرین ندانید.

این وضعیت درحالی است که شهروندان با توجه با آغاز دفن اموات در آرامستان جدید و ضرورتی که برای رفتن مسافت طولانی تا آرامستان دارند انتظار بحق دارند که مشکلاتشان زودتر حل شود و سازمان ها در هماهنگی با یکدیگر زمینه حل مشکلات را زودتر فراهم بیاورند چون برای مردم تفاوت چندانی ندارد که کدام نهاد باید موضوع را حل کند؛ آنچه در زندگی شان ملموس و برایشان اهمیت دارد، حل مشکلات است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.