stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 405802
  • 11 آذر 1400 - 18:00
4
فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه:

پیگیر حق اشتراک و حق آبه مردم هستیم

پیگیر حق اشتراک و حق آبه مردم هستیم
اصفهان_ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: حق اشتراک و حق آبه مردم را پیگیری و مطالبه گری می کنیم و سخنان نجیمی را اصلاح می کنم که پایان کار کشاورزان در بستر خشک زاینده رود آتش زدن چادر آنها نبود بلکه توافقنامه کشاورزان در استانداری بود.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا از شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه در آذرماه ۱۴۰۰ با حضور محمد رضا کاظمی طبا، فرماندار جدید شهرستان شاهین شهر و میمه گزارش می دهد:
در ابتدای جلسه سخنان رهبری خطاب به مسئولین و ویژگی های مردمی بودن، گزارش صادقانه دادن به مردم به دور از مبالغه، عذرخواهی در صورت خطا، عدالت ورزی و فسادستیزی پخش شد. در این کلیپ مسئله احیای اعتماد مردم از دید رهبری بسیار مهم انگاشته شده بود و فرمودند اعتماد مردم بزرگترین سرمایه است و راهکار احیا یکی بودن حرف و عمل مسئولین است.

ایشان افزودند، انسجام، اقتدار و اشراف دولت و آگاهی از همه جای کشور مهم است. و باید به اولویت ها توجه شود. هماهنگی بین مسئولین اقتصادی نیز اهمیت دارد و باید ساختار فرهنگی کشور بازسازی شود و کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد. باید دیپلماسی کشور تقویت شود و البته جنبه های اقتصادی در دیپلماسی باید بیشتر تقویت شود.

پس از پخش سخنان رهبری، حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه شاهین شهر با اشاره به ۱۰ آذر شهادت سیدحسن مدرس از لزوم مبانی اعتقادی و سیاسی گفت: مبانی اعتقادی و سیاسی باعث کارآمدی می شود و در بحران ها باورها و سرمایه های ذهنی به کار ما می آید.

وی ضمن تبریک روز مجلس به حسینعلی حاجی دلیگانی و کاظمی طبا ادامه داد: کارگزار موفق کارگزاری است که مبانی اعتقادی درستی داشته باشد. قانون اساسی کشور ما یک قانون جامع و کامل و مترقی است و به گفته رهبری یکی از افتخارات ما است که منطبق بر شرع نیز هست.

بین قول و عمل ما فاصله و دوگانگی نباشد

امام جمعه شاهین شهر و میمه ادامه داد: جامعه لابُدّ از حاکمیت است و اگر حاکمیت نباشد رو به آنارشیست می رویم پس چه بهتر که ولی فقیه حاکم ما باشد. توفیق خدمت در این رژیم را قدر بدانیم چرا که از خون ۲۴۰ هزار شهید پروریده شد و امانتی که با خون شهیدان به ما رسیده خیانت نکنیم و خونشان را ضایع نکنیم که قطعا مدیون آنها هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رژیم و دولت من و شما هستیم، گفت: ما باید از خودمان شروع و کمیته های تسهیل درست کنیم تا کار مردم تسهیل شود و بین قول و عمل ما فاصله و دوگانگی نباشد.

 

کاهش کشاورزی به یک سوم

سخنران بعدی حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی کشور بود.

حاجی دلیگانی در راستای صحبت های نجیمی به بحث آب و بحران آن پرداخت و اظهار کرد: حق آبه با حق اشتراک آب متفاوت است و سالهاست حق اشتراک که بابت آن ۷۶ میلیون مترمکعب آب خریده شده است از شهرستان دریغ شده و این حق از مردم ما گرفته است و ما در پی آنیم.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حق اشتراک در طول این سالها، از کاهش کشاورزی به یک سوم خبر داد و افزود: این موضوع به حدی مشکل ساز شد که در حال حاضر برخی از زحمت کشان کشاوز، به نان شب محتاج شدند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حق اشتراک آب در سال ۳۰۳ میلیون مترمکعب است و همانطور که گفتم ۷۶ میلیون مترمکعب آن را کشاورزان شهرستان ما خریده اند و ۳۰ میلیون مترمکعب آن متعلق به دشت مهیار است و مابقی آن برای کشاورزان شرق استان است. وقتی آب قسمت غرب استان مانند خمینی شهر و فلاورجان و مبارکه و… که در شبکه و کانال نکو آباد جاری می شود به شهرستان ما هم آب می رسد و چون در این کانال حق اشتراک وجود ندارد به ما هم حق اشتراکِ آبِ خریداری شده خودمان هم نمی رسد.

گردش ویروس در شهرستان بالاست

در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه، علی پارسا، رییس شبکه بهداشت شهرستان به ارائه توضیحی در خصوص روند واکسیناسیون و مقابله با پاندمی کرونا پرداخت و اظهارکرد: در هفته های اخیر این بیماری سیر نزولی داشته که از ۲۰ آبان ماه تاکنون خوشبختانه مورد فوتی از مبتلایان به این بیماری گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: ۱۲/۲درصد نمونه های گرفته شده مثبت هستند که باید این آمار به ۵درصد کاهش یابد تا ادعای کنترل ویروس را داشته باشیم. پس هنوز گردش ویروس در شهرستان بالاست.

مناسب سازی شهر برای شهروندان معلول مدّنظر قرار گیرد

در پایان جلسه کاظمی طبا، فرماندار جدید شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن گرامیداشت مناسبت های پیش رو تولد حضرت زینب و روز پرستار، روز دانشجو، روز بصیرت، سال روز شهادت سردار سلیمانی اظهارکرد: فردا روز جهانی معلولین است و باید مناسب سازی شهر برای این قشر شهروندان مدّنظر قرار گیرد.

وی خواست تا هفته بصیرتِ امسال با تمام سالهای قبل متفاوت برگزار شود و شهرداری ها و روستاها با خلاقیت به بزرگداشت ۹ دی بپردازند.

همچنین فرماندار شهرستان از تمامی مسئولین خواست تا مردمی بودن و مردم دار بودن و سبک زندگی مردمی را پیشه و روش خود سازند و این مورد را رعایت کنند و در بین مردم حضور واقعی داشته باشند.

کاظمی طبا ادامه داد: در حفاری ها دقت لازم لحاظ شود چرا که در حفاری های هفته گذشته متاسفانه برای یک کودک ۸۰ درصد سوختگی اتفاق افتاده است.
این مقام مسئول از مدافعان سلامت شهرستان و واکسیناسیون مردم تشکر کرد و قول داد موانع پیش رو در واکسیناسیون همگانی را با تمام تلاش بردارد و مایحتاج آنان را رفع کند تا همه شهرستان زودتر واکسینه شوند.

کاظمی طبا از مسئولین ادارات شهرستان خواست تا مردم داری و حفظ بیت المال را رعایت کنند و به امربه معروف و نهی از منکر بپردازند و حفظ حجاب در ادارات رعایت شود.

وی در پایان سخنان خود در جلسه شورا از پیگیری حق اشتراک و حق آبه مردم خبر داد و افزود: سخنان نجیمی را اصلاح می کنم که پایان کار کشاورزان در بستر خشک زاینده رود آتش زدن چادر آنها نبود بلکه توافقنامه کشاورزان در استانداری بود.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار مریم سادات میرعلایی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.