stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 405741
  • 11 آذر 1400 - 11:53
1
استاندار هرمزگان خبر داد:

تسهیل صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان از مسیر دریایی به روسیه یکی از موضوعات مهم است

تسهیل صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان از مسیر دریایی به روسیه یکی از موضوعات مهم است
هرمزگان/قلمنا-استاندار هرمزگان با سفرای روسیه، بلاروس و اوکراین در ساختمان دفتر استانداران وزارت کشور دیدار و گفت و گو کرد.
قلم | qalamna.ir :

مهدی دوستی، توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی را محور اصلی گفت وگوهای امروز با سفرای کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین، عنوان و اظهار کرد: تسهیل صادرات محصولات کشاورزی از مسیر دریایی به روسیه یکی از موضوعات مهم مورد بحث در دیدار با سفیر این کشور بود که قرار شد این موضوع از سوی طرف روسی نیز پیگیری و منجر به راه حل شود.

وی با اشاره به درخواست از کشور روسیه برای اجرای کشاورزی قراردادی، افزود: در این نشست گفت و گوهای اولیه انجام شد و به سفیر روسیه این اطمینان داده شد که ما به عنوان بخش دولتی تضمین های مورد نیاز را ارائه خواهیم کرد که سرمایه گذاران روسی با اطمینان خاطر بیشتری بتوانند وارد این عرصه شوند و محصول نهایی تولیدی نیاز واقعی بازار روسیه را تأمین کند.

استاندار هرمزگان، تسهیل فرآیند صدور مجوزها در زون های مختلف، آمادگی برای راه اندازی صنایع تبدیلی، ورود به سرمایه گذاری در زمینه تولید آبزیان، برقراری ارتباط های تجاری بدون واسطه، خواهرخواندگی بندرعباس و آستراخان و همچنین بهره گیری از ظرفیت های فناروانه حوزه کشتی سازی و  صنعت فولاد را دیگر محورهای گفت و گو با سفیر روسیه در ایران عنوان کرد.

دوستی همچنین با اشاره به دیدار خود با سفید اوکراین، خاطرنشان کرد: اوکراین یکی از کشورهایی است که در دریای سیاه حضور دارد و در این دیدار اعلام آمادگی کردند که این کشور  به عنوان هاب توزیع و پخش کالاهای ایرانی فعالیت کند.

دوستی، افزود: اوکراینی ها تقاضاهایی در زمینه محصولات نفتی از جمله قیر و همچنین انواع گریدهای پتروشیمی نیز  داشتند.

استاندار هرمزگان گفت: در خصوص استفاده از اقدامات فناوارانه در زمینه بهره وری و صرفه جویی در آب که چالش کنونی کشور به شمار می رود و استفاده از تکنولوژی های هیدروپونیک و ایروپونیک نیز پیشنهاداتی ارائه شد.

وی با بیان اینکه سفرای سه کشور برای سفر به هرمزگان و آشنایی با ظرفیت های استان اعلام آمادگی کردند، افزود: در دیدار امروز مقرر شد، دفاتر مشترک در اودیسا و بندرعباس افتتاح و جلسات وبیناری بین بازرگانان دو کشور برای هفته های آینده تدارک دیده شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.