stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 405648
  • 10 آذر 1400 - 23:43
1

سهم کالا‌های مصرفی از واردات چقدر است؟

سهم کالا‌های مصرفی از واردات چقدر است؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد کالا‌های استفاده شده در تولید در سبد واردات بیش از ۹۵ درصد و سهم کالا‌های مصرفی فقط ۴.۹ درصد است. بر اساس این آمار در پنج ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۸۱۹ هزار تن کالای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد که به لحاظ وزنی، کالا‌های واسطه‌ای ۹۳.۶ درصد، یعنی بیشترین سهم از کل واردات را به خود اختصاص داده‌اند. به طوری که در این مدت ۱۲ میلیون و ۹۳۵ هزار تن کالای واسطه‌ای به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۵۷ میلیون دلار به کشور وارد شده که نسبت به پنج ماهه سال قبل به لحاظ وزنی ۰.۹ و به لحاظ ارزشی ۲۲.۱ درصد رشد داشته است.سهم کالاهاس سرمایه‌ای نیز در این مدت ۱.۵ درصد بوده و در پنج ماهه نخست امسال ۲۱۱ هزار تن کالای سرمایه‌ای به ارزش بیش از دو میلیارد دلار وارد شده است. وزن این نوع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۶ درصد و ارزش آن ۱۷.۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین در این مدت ۶۷۳ هزار تن کالای مصرفی به ارزش دو میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار به کشور وارد شده، یعنی سهم کالا‌های مصرفی از کل واردات ۴.۹ درصد بوده است. وزن و ارزش کالا‌های مصرفی وارد شده نیز نسبت به پنج ماهه اول سال قبل ۲۵.۶ درصد کاهش و ۱۸.۹ درصد افزایش داشته است.گفتنی است که کالا‌های واسطه‌ای مانند چوب در ایجاد دیگر کالا‌ها استفاده می‌شود و بخشی از محصولات دیگر را تشکیل می‌دهند و از کالا‌های سرمایه‌ای، مانند ماشین‌آلات، برای تولید دیگر کالا‌ها استفاده می‌شود.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.