stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 405640
  • 10 آذر 1400 - 23:40
0

رویکرد سیاسی آمریکا در قبال ایران

رویکرد سیاسی آمریکا در قبال ایران
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: دولت بایدن به “رویکرد دیپلماتیک” در قبال ایران ادامه خواهد داد.
جن ساکی،در کنفرانس مطبوعاتی به پرسش خبرنگاران درباره “مثبت بودن دور هفتم مذاکرات احیای برجام در وین” که دیپلمات‌های اروپایی مطرح کردند و همچنین “جدی بودن ایران” در مذاکرات پاسخ داد. او گفت: «ارزیابی این موضوع برای ما دشوار است. بنابراین، قصد ندارم از اینجا چنین کاری کنم. گزارش‌ها و ایده‌های زیادی وجود دارند که درباره آنها مذاکره می‌شود اما ما قرار نیست به طور علنی مذاکره کنیم.»سخنگوی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد که تمرکز آمریکا بر بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام است و این بهترین گزینه موجود است.
جن ساکی همچنین افزود آمریکا مسیری دیپلماتیک را در پیش گرفته و این آن چیزی است که رابرت مالی و دیگران نیز در حال پیش پردن آن هستند.در داخل آمریکا موضوع بازگشت این کشور به برجام و لغو تحریم‌های ایران به بحثی داغ میان جمهوری‌خواهان دامن زده است.۲۵ نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یادآور شدند که تصمیم‌گیری درباره لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در اختیار کنگره است.
دور هفتم مذاکرات توافق هسته‌ای برجام در وین پس از پنج ماه وقفه با ایران روز دوشنبه ۸ آذر  با حضور اعضای گروه ۴+۱ و اتحادیه اروپا و همچنین هیأتی از ایران به ریاست علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه، در شهروین از سر گرفته شد و ادامه دارد.راب مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران نیز به طور غیرمستقیم در مذاکرات احیای برجام شرکت می‌کند.
مذاکرات احیای برجام در وین خرداد ماه امسال در پی انتخاب ابراهیم رئیسی در مقام ریاست‌جمهوری متوقف شده بود.
 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.