stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 405542
  • 10 آذر 1400 - 12:37
6
معاون دامپزشکی خوزستان:

شهروندان از دست فروشان گوشت نخرند

شهروندان از دست فروشان گوشت نخرند
خوزستان - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان به شهروندان توصیه کرد از دست فروشان فرآورده‌های خام دامی به دلیل غیربهداشتی و اطمینان نداشتن از سالم بودن این فرآورده‌ها، خرید نکنند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر رضا اسدی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان افزود: فرآورده های خام دامی عرضه شده در مبادی ورودی کلانشهر اهواز، گواهی بهداشتی از کشتارگاه‌های زیر نظارت دامپزشکی را ندارند.

وی با اشاره به فضای آلوده محل‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی و فقدان معیارهای بهداشتی و خطر شیوع انواع بیماری‌های ویروسی و غیرویروسی که سلامت شهروندان را تهدید می کند از شهروندان خواست برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، از خرید این فرآورده‌ها خودداری کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: برای جمع‌آوری عرضه کنندگان فرآورده‌های خام غیربهداشتی اقدام زیادی به صورت بخشی و بین بخشی انجام شده ولی تاثیر چندانی در محدود کردن فعالیت آنان نداشته است.

اسدی، با بیان اینکه بهترین و کارسازترین شیوه برای توقف فعالیت عرضه کنندگان غیربهداشتی فرآورده های خام دامی(گوشت قرمز) خرید نکردن است افزود: تا تقاضا برای خرید فرآورده‌های خام دامی وجود دارد توقف فعالیت آنان نمی‌تواند موثر باشد.

او با توجه به اینکه فرهنگ سازی و هشدارهای بهداشتی نسبت به خرید نکردن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی می‌تواند فعالیت اینگونه محل های عرضه غیراقتصادی را کند گفت: ادامه این وضعیت چهره عمومی شهر را مخدوش کرده است بنابراین خود شهروندان باید جهت برطرف شدن این معضل همکاری لازم را به عمل آورند.

اسدی ادامه داد: از دیدگاه دامپزشکی کشتار دام خارج از کشتارگاه، نداشتن برچسب دام کشتارگاهی و نداشتن مهر تاییدیه دامپزشکی غیرمجاز است.

چندی پیش نیز دکتر مصطفی کنارکوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان نسبت به فعالیت عرضه کنندگان فرآورده‌های خام دامی در ورودی‌های اهواز و مناطق بین شهری در سطح خوزستان هشدار داده بود.

وی گفته بود:سالم بودن دام زنده باید تایید شود تا مجوز کشتار در کشتارگاه صادر شود در حالی که عرضه کنندگان فرآورده‌های خام دامی، بدون رعایت موازین بهداشتی و نظارت، اقدام به کشتار دام سبک و سنگین می‌کنند.

فرآورده‌های خام دامی در ورودی‌های اهواز و نیز در سطح خوزستان از جمله منتهی به باغملک و ایذه ۴۰ تا ۵۰ درصد زیرقیمت بازار عرضه می‌شود که این خود یکی از دلایل مهم گرایش مردم به خرید گوشت از دست فروشان و قضابی های بین راهی بدون مجوز و پروانه بهداشتی است.

دست فروشان فرآورده‌های خام دامی هر از چند گاهی با ماموران دامپزشکی درگیری لفظی و گاه برخورد فیزیکی داشته‌اند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.