stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 405530
  • 10 آذر 1400 - 11:06
1

برف و کولاک در جاده‌های کشور/ضرورت استفاده از زنجیر چرخ

برف و کولاک در جاده‌های کشور/ضرورت استفاده از زنجیر چرخ
قلم | qalamna.ir :

روز چهارشنبه از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور، سرهنگ احمد شیرانی افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۰ تا پایان روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۹/۱۲ وضعیت ناپایدار جوی در اکثر محورهای کشور به خصوص مناطق کوهستانی پایدار است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط موجود وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد نموده است، اظهار داشت: هموطنانی که نیاز به سفر ضروری دارند برای تردد به این استانها می بایست آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند.

وی گفت: بر همین اساس وزش باد شدید و بروز پدیده مه در جاده ها بر میدان دید رانندگان تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دید می گردد. در این وضعیت ضمن کاهش سرعت در رانندگی می بایست از چراغ روشن در حین تردد به منظور دیده شدن و پیشگیری از تصادف اقدام نمود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: همچنین کاهش شدید دما موجب بروز لغزندگی در جاده های کوهستانی می گردد و رانندگی بدون در نظر گرفتن سرعت مطمئنه احتمال واژگونی و تصادفات جلو به عقب را افزایش می دهد،  مطمئنا در این شرایط برای رانندگی در جاده ها  همراه داشتن تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ در خودرو الزامی است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک افزود: در ایام بارندگی مشابه در هفته های گذشته متاسفانه عدم رعایت احتیاط برخی از رانندگان بویژه برخی از رانندگان اتوبوس های مسافربری حوادثی را رقم زد که می توانست با کمی دقت و  رعایت مقررات رانندگی در شرایط بارندگی از آنها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد:  رانندگان  به خصوص در بخش حمل کالا و مسافر در این شرایط لازم است مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها، رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند.

سرهنگ شیرانی با تاکید بر اینکه اطمینان از آماده بکار بودن خودرو در این شرایط، سالم بودن برف پاک کن خودرو، داشتن زنجیر چرخ و سالم بودن سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر در این شرایط بسیار ضروری است، گفت:  در این ایام حذف سفرهای غیرضروری و رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی برای شهروندان توصیه می گردد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.