stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 405344
  • 08 آذر 1400 - 23:26
0
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خبر داد؛

ایجاد ۵۰۰ شغل در استان همدان با تولید فروسیلیس و کنستانتره

ایجاد ۵۰۰ شغل در استان همدان با تولید فروسیلیس و کنستانتره
همدان- قلمنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه با ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می‌شود، گفت: در زنجیره تولید فولاد برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.
قلم | qalamna.ir :

  قلم، ظاهر پورمجاهد در نشست بررسی طرح‌های اثرگذار استان همدان که امروز در سالن جلسات شماره دو استانداری همدان برگزار شد به بررسی دو طرح مهم تولید فروسیلیس و کنستانتره پرداخت و گفت: با نظر کارشناسان تولید سالانه ۲۰ هزار تن فروسیلیس بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل دارند با توجه به معادن غنی سیلیس، در استان سرمایه‌گذاری کنند، اظهار کرد: تولید فروسیلیس این ماده اولیه و اصلی فولاد به صرفه است و ارزی آوری خوبی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه با ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر هم فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: در طرح دوم، تولید یک میلیون تن کنستانتره بررسی شد که سرمایه‌گذاران این بخش قصد دارند تا با تکمیل زنجیره تولید فولاد زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در نهایت منجر به فراهم شدن زمینه اشتغال ۲ هزار ۵۰۰ نفر می‌شود، اظهار کرد: نخستین قید در تصویب اجرای این ۲ طرح در استان، تأمین آب مورد نیاز و رعایت مسائل زیست محیطی است.

پورمجاهد یادآور شد: مدیریت استان با این دو طرح موافق است و کارشناسان جز با درنظر داشتن چگونگی تأمین گاز، برق، آب و زمین مورد نیاز جانمایی و نظر نهایی خود را اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به ا ین که هم‌اکنون یک واحد تولید کنستانتره یک میلیون تنی در اسدآباد فعالیت دارد و سه واحد تولیدی به ظرفیت حدود ۵۰ هزار تن فروسیلیس نیز فعال است، اظهار کرد: دو طرح بزرگ دیگر در استان تا سال آینده به مدار تولید این ماده اولیه فولاد خواهند پیوست.

گفتنی است؛ در این نشست کارشناسان طرح‌هایی در حوزه امور آب، توزیع برق و گاز و امور اراضی را نیز بررسی کردند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.