stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 405333
  • 08 آذر 1400 - 13:00
1

پرداخت تسهیلات باید منجر به تولید شود

پرداخت تسهیلات باید منجر به تولید شود
اصفهان_ به اعتقاد یک فعال حوزه مشاغل خانگی، تنها پرداخت تسهیلات برای توسعه این مشاغل کافی نیست و در ازای پرداخت اعتبار افراد باید تولید محصول داشته باشند؛ البته دوره های آموزشی در حوزه مشاغل خانگی ضرورت دارد، اما پرداخت تسهیلات باید منجر به تولید شود.
قلم | qalamna.ir :

به اعتقاد یک فعال حوزه مشاغل خانگی، تنها پرداخت تسهیلات برای توسعه این مشاغل کافی نیست و در ازای پرداخت اعتبار افراد باید تولید محصول داشته باشند؛ البته دوره های آموزشی در حوزه مشاغل خانگی ضرورت دارد، اما پرداخت تسهیلات باید منجر به تولید شود.

حمیدرضا عامری زاده با اشاره به سابقه ۳۵ ساله خود در حوزه فرش، اظهار کرد: به غیر از فرش در رشته های مختلف صنایع دستی همچون میناکاری، فیروزه کوبی، ملیله دوزی، نقاشی روی کاشی و … در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می کنم.

وی توضیح داد: در حال حاضر در بخش مشاغل خانگی و در حوزه صنایع دستی با ۱۲۰ نفر به صورت ثابت فعالیت می کنم، همچنین حدود ۵۰۰ نفر نیز به صورت برون سپاری فعال در حوزه مشاغل خانگی هستند به این نحو که برای آنها یا تامین سرمایه و یا در زمینه فروش و بازاریابی از آنها حمایت می کنیم.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان، گفت: اصفهان به دلیل تنوع رشته های مختلف در رتبه نخست صنایع دستی در دنیا قرار دارد.

وی با اعتقاد بر اینکه قوانین حوزه مشاغل خانگی سختگیرانه است و به نوعی که فعالان این حوزه در بخش بیمه، دریافت تسهیلات نیازمند سرمایه در گردش هستند و در این مسیر بعضا دچار مشکلات بسیاری می شوند.

عامری زاده با بیان اینکه امروز تحصیلات افراد در رشته هایی همچون جغرافیا، روانشناسی و … که بازار کار کمتری دارند، سوق پیدا کرده، گفت: ما در اصفهان در بخش مشاغل خانگی و همچنین صنایع دستی می توانیم این نیروها را جذب کنیم.

وی توضیح داد: در حال حاضر برای اشتغال افراد در اصفهان در مراکز فنی رشته های مختلف صنایع دستی را به صورت رایگان آموزش می دهیم که این دسته افراد توانایی تولید محصولات مختلف صنایع دستی را پیدا می کنند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با اشاره به منسوخ شدن برخی رشته های صنایع دستی در اصفهان، توضیح داد: به طور قطع درآمد این رشته ها مناسب است می‌توان با آموزش علاوه بر حفظ این رشته ها موجب درآمدزایی بالایی شویم.

وی گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی نسبت به حذف سوبسید کارگاه های صنایع دستی اقدام کرده که ضربه بزرگی به توسعه مشاغل خانگی می زند، در حالی که این سازمان باید از پیشران های مشاغل خانگی برای توسعه اشتغال کمک کند.

وی با اعتقاد بر اینکه برای توسعه مشاغل خانگی باید با فکر عمل کرد، توضیح داد: تنها پرداخت تسهیلات برای توسعه این مشاغل کافی نیست و در ازای پرداخت اعتبار افراد باید با تهیه مواد اولیه، تولید محصول داشته باشند، البته دوره های آموزشی در حوزه مشاغل خانگی ضرورت دارد، اما پرداخت تسهیلات باید منجر به تولید شود.

به گفته عامری زاده، پتانسیل و ظرفیت اصفهان در حوزه مشاغل خانگی بیشتر در بخش صنایع دستی، فرش و رشته های مرتبط با آن و همچنین دوخت و دوزهای سنتی و … است و به طور قطع تولیدات این رشته ها نه تنها بازار فروش در داخل دارند، بلکه ظرفیت بالایی برای صادرات به سایر کشورها دارند.

وی تاکید کرد: تولیدات مشاغل خانگی باید هماهنگ با سلیقه و نیاز بازار هدف باشد و به طور قطع سلیقه بازارهای کشورهای عربی با ژاپن و … متفاوت است.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان درباره طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت کار انجام می دهند، گفت: این طرح اگر با شرایط خاص از زمان آموزش تا تولید به صورت دقیق مورد رصد قرار گیرد، می تواند منجر به توسعه مشاغل خانگی شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.