stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 405329
  • 08 آذر 1400 - 13:56
3
محمدی:

رصد و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در سطح شهر

رصد و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در سطح شهر
اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به رصد و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در سطح شهر، گفت: برخوردهای پلیس و جریمه، مُسکن موقت مقابله با آلودگی هوای اصفهان است و مشکل را به صورت اساسی حل نمی‌کند.
قلم | qalamna.ir :

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به رصد و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در سطح شهر، گفت: برخوردهای پلیس و جریمه، مُسکن موقت مقابله با آلودگی هوای اصفهان است و مشکل را به صورت اساسی حل نمی‌کند.

سرهنگ محمدرضا محمدی ، با اعلام اینکه معاینه فنی خودروها اجباری است، اظهار کرد: برای تعویض پلاک در مراکز تعویض پلاک حتما باید خودرو دارای معاینه فنی باشد، همچنین خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های سطح شهر رصد و اعمال قانون می شوند.

وی گفت: خودروهای فاقد معاینه فنی که در سطح شهر تردد می‌کنند هر روز ۵۲ هزار تومان جریمه می شوند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از برخورد با خودروهای دودزا خبر داد و گفت: فک پلاک خودروها دودزا اعم از شخصی، عمومی و پلاک های وابسته به سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در دستور کار پلیس است.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷ هزار خودروی دودزا و بیش از ۱۶ هزار خودروی فاقد معاینه فنی توسط ماموران راهور و دوربین های ترافیکی در راستای کاهش آلودگی هوا اعمال قانون شدند.

سرهنگ محمدی با اشاره به فک پلاک بیش از ۱۰ هزار خودروی دودزا طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: برخی خودروهای دودزا که توسط پلیس راهور متوقف و فک پلاک می شود، پلاک تعمیری دریافت می کند اما تردد با پلاک تعمیری ممنوع است چون پلاک تعمیری به این معنا است که راننده فقط می تواند تا تعمیرگاه برود و اگر درون شهر و بین شهر تردد کند پلیس راهور خودرو را توقیف می کند.  

وی با بیان اینکه کامیون ها و اتوبوس ها حق ورود به سطح شهر را ندارند، تصریح کرد: خودروهای سنگینی که مجوز ورود و تردد در شهر را می گیرند باید معاینه فنی داشته باشند و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنند، همه این موارد کد جریمه دارد و در صورت تخطی از آن اعمال قانون می شوند.

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به عصرگاهی شدن طرح زوج و فرد در شهر اصفهان، گفت: صبح ها ترافیک زیادی ندر شهر اصفهان نداریم، از طرفی آموزش حضوری مدارس شروع شده اما سرویس های مدارس هنوز ساماندهی نشده و خانواده ها مجبورند خو دشان فرزندان شان را به مدرسه ببرند. این موضوع در ستاد کرونای استان مطرح شد و مصوب شد طرح زوج و فرد صبح ها لغو شود.

وی با بیان اینکه اوج ترافیک شهر اصفهان در بعد از ظهرها است، افزود: ترافیک عصرگاهی از ساعت ۴ بعد از ظهر تا حدود ساعت ۱۰ شب است که در این ساعات طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر فعال است.

سرهنگ محمدی از شهروندان خواست برای معاینه فنی خودروهای خود و رفع نقص خودرو به ویژه نقص در موتور خودرو اقدام کنند و افزود: شهروندان از انجام ترددهای غیرضروری نیز خودداری کنند. متاسفانه هر روز خودروهای تک سرنشین زیادی در سطح شهر تردد می کنند که حتی اگر صفر کیلومتر باشد و نقص فنی نداشته باشند، آلایندگی به شهر تزریق می کند، همینطور کارخانه ها و صنایع که آلودگی بیشتری نسبت به خودروها به هوای شهر تزریق می کنند.

وی با بیان اینکه اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وظیفه دولت است و باید به این مهم توجه کنند، یادآور شد: چند سال است خودروهایی که سن فرسودگی آنها به پایان رسیده با تبصره ای اجازه تردد دارند، یعنی اگر معاینه فنی بگیرند همچنان اجازه تردد دارند، در حالی که اگر بخواهیم مشکل را حل کنیم باید اساسی حل شود. اینکه فقط انتظار برخورد پلیس و جریمه را داشته باشیم فقط یک مُسکن است و مشکل حل نمی شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.