stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 405244
  • 08 آذر 1400 - 11:53
2
از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ؛

طرح نامگذاری روز بندرعباس در تقویم فعالیت های هرمزگان پیشنهاد شد

طرح نامگذاری روز بندرعباس در تقویم فعالیت های هرمزگان پیشنهاد شد
هرمزگان/قلمنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با حضور در چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس به ریاست فاطمه جراره ،طرح نامگذاری روز بندرعباس در تقویم فعالیت های استان را پیشنهاد داد.
قلم | qalamna.ir :

رضا کمالی زرکانی در این نشست شهر ها را یک اکوسیستم پویا و زنده و بالنده دانست و گفت: خیلی از عوامل سخت افزاری و نرم افزاری در کنار هم قرار می گیرد تا یک شهر ایجاد شود اما آنچه به شهر روح و جان می دهد فرهنگ و هنر است.

وی به اهمیت فرهنگ در توسعه شهرها اشاره کرد و افزود: فرهنگ بستری را فراهم می کند که باعث قابلیت مضاعف می شود و رشد و توسعه ی شهرها را چندین برابر می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افتخار هرمزگان را به فرهنگ،هنر،آیین ها،آداب ،رسوم،گویش ها،لباس و …دانست و اظهار داشت: لازم است در تمام مظاهر شهری بندرعباس شاخص ها و مظاهر فرهنگی دیده شود و یک شهر باید معرف آداب ،رسوم و فرهنگ مردم آن شهر باشد.

کمالی زرکانی در ادامه به امکان همکاری های متقابل اشاره کرد و گفت:تبدیل بندرعباس به پایتخت کتاب،ایجاد پارک هنرمندان،گذر فرهنگی،احداث تآتر شهر،فعال سازی قانونی فرهنگسراهای محلات ، تسهیل پروانه ساخت ابنیه های فرهنگی و…. از جمله مواری است که می تواند در توسعه فرهنگی شهر بندر عباس مورد مشارکت و همکاری قرار گیرد.

وی در ادامه به نامگذاری روز بندرعباس در تقویم رسمی اشاره کرد و بیان داشت:دو سال قبل در شورای فرهنگ عمومی استان ،چهارم تا دهم اردیبهشت بعنوان هفته هرمزگان نامگذاری و اولین دوره آن نیز با حداکثر مشارکت دستگاها و نهادها و مردم برگزار شد و اولین روز از هفته هرمزگان که چهارم اردیبهشت می باشد بعنوان روز بندرعباس پیشنهاد می شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.