stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 405184
  • 07 آذر 1400 - 17:06
2

افزایش ۹ درصدی تلفات حوادث رانندگی در ۷ ماه امسال

افزایش ۹ درصدی تلفات حوادث رانندگی در ۷ ماه امسال
قلم | qalamna.ir :

روز یکشنبه از سازمان پزشکی قانونی کشور، از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال  ۱۰ هزار و ۲۶۶ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(۱۳۹۹) ۹.۲ درصد بیشتر شده است و  از کل درگذشتگان تصادفات، ۸ هزار و ۲۹۰ نفر مرد و هزار و ۹۷۶ نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش در ۷ماه امسال استان های فارس با ۸۲۷، تهران با ۷۰۶ و سیستان و بلوچستان با ۶۶۷ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۸۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۵ و قم با ۱۴۷ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند.

بیشترین تلفات مربوط به تصادفات برون شهری است

در این گزارش تاکید شده است که مطابق آمارهای موجود بیشترین تعداد قربانیان حوادث رانندگی مربوط به تصادفات برون شهری است و در ۷ ماه امسال نیز ۶هزار و ۹۶۶ نفر از متوفیان در مسیرهای برون شهری جان باخته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱.۲ درصدی را نشان می دهد.

پس از مسیرهای برون شهری، محورهای درون شهری با ۲ هزار و ۴۷۷ و جاده های روستایی با ۶۴۴ فوتی بیشترین آمار تلفات را داشته اند؛ ۱۷۹ نفر نیز در سایر مسیرها و در پی وقوع یک تصادف جان خود را از دست داده اند.

مراجعه بیش از ۱۸۸ هزار نفر مصدوم تصادفات

پزشکی قانونی در این گزارش تصریح کرده است: علاوه بر افزایش تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در ماه های اخیر، تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز در این مدت رو به افزایش بوده است به طوریکه در ۷ ماه امسال ۱۸۸ هزار و ۱۵۱ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۱۲ نفر مرد و ۵۰ هزار و ۱۳۹ نفر زن بودند.

تعداد مصدومان تصادفات در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۷۲ هزار و ۹۳۹)، ۸.۸ درصد افزایش یافته است.

در این مدت استان تهران با ۲۱ هزار و ۲۴ نفر بیشترین تعداد مصدوم و استان ایلام با هزار و ۴۳۸ نفر کمترین تعداد مصدوم را داشتند.

رشد ۷.۶ درصدی مرگ براثر تصادف در مهر ماه

در این گزارش آمده است، در مهر ماه سال جاری که بیشترین تعداد کشته های تصادفات را در مقایسه با دیگر ماه های سال جاری داشته است، هزار و ۶۲۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

از نظر تعداد تلفات روزانه، ‌ ۱۲ مهر با شروع بخشی از سفرها به دلیل تعطیلات و پس از آن ۲۲ مهر بیشترین میزان تلفات روزانه را در ۷ ماهه امسال به ثبت رسانده اند، به طوری که تعداد قربانیان در این دو روز به ترتیب ۷۳ و۷۰ نفر گزارش شده است.

توصیه هایی به هموطنان

سازمان پزشکی قانونی درادامه این  گزارش به هم وطنان توصیه کرده است: در پی کاهش محدودیت های سفر و خارج شدن بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونایی، شاهد افزایش تعداد سفرها و متاسفانه به دنبال آن افزایش تعداد تلفات حوادث رانندگی هستیم. آنچنان که مطابق آمارها در مهر ماه امسال بیشترین تعداد کشته های تصادفات ماهانه سال ۱۴۰۰ رقم خورد و حتی عددی بیشتر از کشته های شهریور ماه (هزار و ۶۱۷ نفر) را در بر گرفت.

بنابراین با توجه به افزایش تعداد قربانیان و مصدومان تصادفات و با لحاظ لزوم تداوم توجه به تدابیر پیشگیرانه در همه گیری کرونا به هموطنان عزیز توصیه می شود که تا حد امکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت لزوم، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در سفرها مورد توجه قرار دهند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.