stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 405022
  • 30 آبان 1400 - 21:09
0

مشارکت بهنگام لوله‌ سازی اهواز در بخش مسئولیت‌های اجتماعی

مشارکت بهنگام لوله‌ سازی اهواز در بخش مسئولیت‌های اجتماعی
خوزستان - مشارکت آگاهانه و بهنگام لوله‌سازی اهواز در بخش مسئولیت‌های اجتماعی همواره از ملزومات ذاتی این شرکت است.
قلم | qalamna.ir :

تقدیم تجهیزات به بخش بهداشت و درمان در دوره کرونا، همیاری به سیل‌زدگان، راه‌اندازی موزه صنعت خوزستان، توانمندسازی نیروهای بومی، کمک‌رسانی به خانواده‌های مستضعف در مناطق حاشیه شهرها از جمله رویکردهای مسئولیت اجتماعی شرکت لوله سازی اهواز به‌شمار می‌رود که به‌ویژه در سال‌های اخیر و با تأکید مدیرعامل شرکت، با جدیت و تلاش بیشتری پیگیری و اجرایی شده‌است.

خدمات عام‌المنفعه شرکت لوله‌سازی اهواز در حیطه فعالیت‌های CSR محدود به این شهرستان نیست، بلکه کل استان خوزستان را شامل شده‌است؛ بنابراین آنچه در ادامه می‌آید، تنها بخشی از خدمات ارائه‌شده از سوی شرکت لوله سازی اهواز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

اهدای ۸۰۰ کپسول اکسیژن به هلال احمر خوزستان

تعداد ۸۰۰ کپسول اکسیژن با هدف حفظ سلامت جامعه و به دستور مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز در اختیار هلال احمر استان خوزستان قرار گرفت.

در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان در تابستان سال ۱۴۰۰ و قرمز شدنِ وضعیتِ بسیاری از شهرستان‌ها، بیمارستان‌ها نیاز فوری به کپسول اکسیژن پیدا کردند.

شرکت لوله سازی اهواز در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعیِ خود، با همراهی و همکاری هلال احمر خوزستان ۸۰۰ کپسول اکسیژن را در اختیار شهرستان‌های نیازمند در این استان قرار دادند.

علی خدادادی رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان در این باره بیان کرد: با همکاری و همدلی مجموعه لوله سازی اهواز این تعداد کپسول به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزوده شد و در قالب طرح عملیات عاشورا در بین مراکز بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا توزیع شدند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای بیماران کرونایی نیازمند بستری در موج جدید همه‌گیری کووید ۱۹ استان، نیاز به اکسیژن تراپی بیماران چه در موارد بستری و چه موارد درمان خانگی اوج گرفت به همین دلیل جمعیت هلال احمر خوزستان معطوف به افزایش سریع و قابل توجه تجهیزات مورد نیاز در بانکهای امانات تجهیزات پزشکی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: این کپسول‌ها با کوشش شبانه‌روزی و طی مراحل مختلف بازسازی، تست و سپس شارژ شده‌اند تا در اختیار مردم و مراکز درمانی قرار گیرد.

خدادادی ضمن تشکر از همراهی شرکت لوله سازی اهواز اظهار کرد: تاکنون تعداد زیادی از این کپسول‌ها حسب اعلام نیاز بیمارستان‌ها در اقصی نقاط استان توزیع شده و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

پاکسازی و ضدعفونی کردن مناطق محروم

این شرکت همچنین در راستای توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و در ادامه فعالیت‌های پیشگیری از شیوع کروناویروس در شرکت لوله سازی اهواز، یک دستگاه آبپاش ۵ هزار لیتری با محلول ضدعفونی کننده را برای پاکسازی و ضدعفونی محله زوویه، کوی الصافی و پردیس ارسال کرد.

طی این عملیات که با مشارکت دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه زویه اهواز صورت گرفت، پارک بازی، مساجد و موقعیت‌های پرتردد ضدعفونی شد.

همراهی مرکز علمی کاربردی لوله سازی اهواز در رزمایش مواسات و کمک مومنانه

مرکز علمی کاربردی لوله سازی اهواز طی اقدامی در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب، با اهدای ۲۰۰ بسته معیشتی در رزمایش مواسات و کمک مومنانه مشارکت کرد.

این اقدام برای کمک به خانواده‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به واسطه فشارهای اقتصادی، معیشت آنها تحت تأثیر قرار گرفته، انجام شد.

همچنین در بخش دوم این رزمایش که از سوی مرکز علمی کاربردی لوله سازی اهواز انجام شد، تعداد ۱۰۰ بسته معیشتی دیگر در بین دانشجویان کم‌بضاعت این مرکز توزیع شد.

این اقدام شایسته مرکز علمی کاربردی لوله سازی اهواز نمادی از همدلی و همراهی مجموعه‌های دانشگاهی استان برای کاهش فشارهای اقتصادی خانواده‌هایی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، معیشت آنها دچار مشکل شده‌است.

بر اساس این گزارش، مرکز علمی کاربردی لوله سازی اهواز به عنوان یک فضای آموزشی با مدیریتی صحیح و تأثیرگذار به یکی از مجموعه‌های بسیار موفق استان تبدیل شده که همواره با حمایت‌های مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز به مسئولیت‌های اجتماعی نیز توجه دارد.

همیاری شرکت لوله سازی اهواز به سیل زدگان

شرکت لوله سازی اهواز در راستای تعهد نسبت به مسئولیت اجتماعیِ خود، در شرایط بحرانی اقدام به کمک رسانی به سیل زدگان کرده‌است.

این شرکت تمهیدات لازم برای کمک به سیلزدگان خصوصاً کارگران این شرکت که درگیر سیلاب سال ۹۸ شده بودند را اتخاذ کرد.

به همین منظور این شرکت تعداد پنج کمپرسی به مدت چهار روز، تعداد یک لودر به مدت شش روز، پرداخت هزینهٔ کرایه سه دستگاه نیسان برای جابه جایی مردم و وسایل آنها، کمک به استحکام سیل‌بندها و پرداخت کرایهٔ دوبار کمرشکن برای جابه جایی لودر را تقبل کرد.

این همیاری‌ها در بخش مرکزی اهواز در روستاهای سیل زدهٔ بامدژ کمک رسانی شد.

با توجه به شرایط بحرانی، این کمک‌ها در زمان مشخص و به دستور مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز ادامه داشت. همچنین غرفه ای در سطح شرکت زیر نظر روابط عمومی برای جمع‌آوری کمک به سیل زدگان برپا شده‌است که متعاقباً به اردوگاه‌های اسکان سیلزدگان ارسال شد.

توزیع محموله‌های کمک در میان سیل زدگان

دومین محموله کمک به سیل زدگان در راستای اجرای تعهدات اجتماعی شرکت لوله سازی اهواز در مناطق سیل زده توزیع شد.

نیروهای این شرکت پس از بررسی‌های میدانی، تعداد دو وانت شامل اغذیه در مناطق مختلف سیل زده را با حضور تعدادی از پرسنلِ این شرکت توزیع کرد.

ارسال محموله‌های دیگر برای سیل زدگان

سومین و چهارمین محموله نیز شامل پنج نیسان اقلام حمایتی توسط شرکت لوله سازی اهواز به مناطق سیل زده ارسال شد.

با هدف حمایت از سیل زدگان خوزستان و در راستای تعهد به مسئولیت اجتماعی این شرکت، طی دو روز تعداد پنج نیسان شامل خوراکی، پوشاک، وسایل بهداشتی و… به دست سیل زدگان رساند.

سعی شده این حمایت‌ها به دست سیل زدگانی برسد که بیشتر در معرض آسیب و در نقاط دور افتاده بودند. کمک‌های شرکت لوله سازی اهواز به مناطقی بود که راه ارتباطی آنها قطع شده و این کمک‌ها از طریق قایق به دست آنها رسید.

راه‌اندازی موزه صنعت خوزستان در اهواز

در نشست مشترک رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز با مدیرعامل شرکت لوله‌سازی و نیز مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مسئولیت‌های اجتماعی، پیشنهاد راه‌اندازی موزه صنعت در اهواز مطرح شد.

تبار قریب با اعلام این خبر گفت: باتوجه به فعالیت و دیرینگی صنایع متعدد در شهرستان اهواز، تأثیرات این صنایع بر فرهنگ و زیست مردم طی سالیان و لزوم بهره‌برداری از کارکرد فرهنگی و اجتماعی آن‌ها، سلسله‌نشست‌هایی با دکتر خنیفر مدیرعامل شرکت لوله‌سازی و نیز محمد خانچی مشاور مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب در مسئولیت‌های اجتماعی به عنوان صنایع بزرگ و شاخص دارای سابقه، توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز در این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز بیان کرد که در این جلسات، گفتگوهایی مرتبط با زمینه‌سازی برای حمایت شرکت‌ها از حوزه‌های سه‌گانه این اداره اعم از گردشگری و فعالان این عرصه، صنعتگران صنایع‌دستی، موضوعات میراث‌فرهنگی و اقدامات و همچنین تشریک مساعی برای دستیابی به اهداف مشترک مطرح شد.

وی افزود: باتوجه به ظرفیت مناسب حضور صنایع بزرگ در اهواز و تأثیراتی که یک موزه صنعتی برای معرفی فرصت‌های گردشگری صنعتی استان دارد و زمینه‌سازی برای رسیدن به توسعه گردشگری شهری، پیشنهاد ایجاد موزه صنعت استان در اهواز، توسط اداره میراث‌فرهنگی به فرمانداری شهرستان و شرکت‌های صنعتی استان مطرح و در حال پیگیری است.

میدان زندان کارون به شهدای لوله سازی اهواز تغییر نام یافت

با تلاش و پیگیری‌های مجدانه مدیریت شرکت لوله سازی اهواز و درخواست از شورای شهر محترم اهواز میدان زندان کارون به میدان شهدای شرکت لوله سازی اهواز تغییر نام یافت.

شرکت لوله سازی اهواز در سال‌های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم خاک گلگون کفن ایران عزیز کرد و طی دو سال اخیر با نگاه فرهنگی و ویژهٔ مدیریت این شرکت به پدیده‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی از قبیل حمایت‌های معیشتی و شغلی از کارگران، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پاسداشت شهدای معظم این شرکت و خانواده‌های محترم شهدا شاهد افزایش انگیزه و روحیهٔ کارگران این شرکت بوده‌ایم.

ضمن اینکه تغییر نام میادین شهری از عناوین زمخت و ناخوشآیند چون زندان و…مزین شدن آن به نام شهدا می‌تواند در زیبا کردن چهرهٔ معنوی اهواز نیز مؤثر باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.