stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 404946
  • 06 آذر 1400 - 12:19
0
امام جمعه موقت بندرعباس :

سپاه و بسیج خواب را از چشمان مستکبرین جهان ربوده‌اند

سپاه و بسیج خواب را از چشمان مستکبرین جهان ربوده‌اند
هرمزگان/قلمنا-امام جمعه موقت بندرعباس بالاترین ملاک ارزشی بودن را تقوا دانست و گفت: بسیجی واقعی کسی است که زمینه ظهور امام زمان(عج) را آماده کند.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام قنبر درویشی،در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، اظهار کرد: تقوا از اهمیت بالایی در اسلام برخوردار است به گونه‌ای که خداوند در قرآن۸ می‌فرماید قرآن برای هدایت متقین آمده و شرط قبولی عبادات، تقوا است.

 وی ادامه داد:اگر تقوا نباشد هرقدر انسان در ظاهر کارهای عبادی انجام دهد، درواقع عبادت نیست. نماز خواندن، روزه گرفتن، صدقه دادن، جهاد کردن اگر با تقوا همراه نباشد موردقبول واقع نخواهد شد. بالاترین ملاک ارزش و ارزشی بودن، تقوا است و گرامی‌ترین انسان نزد خدا کسی است که باتقوا باشد. قرآن کریم مکرراً از اهل تقوا تمجید و از واژه تقوا استفاده کرده و دلیلش آن است که سعادت دنیا و آخرت در تقوا پیشه کردن است.

امام جمعه موقت بندرعباس تصریح کرد: تقوا نیرویی است که اگر در انسان به وجود آید در دنیا مانع از گناه کردن می‌شود. شرط باتقوا بودن ابتدا اعتقاد و باور و معرفت بوده که علم توأم با عمل است. امیرالمؤمنین(علیه السلام) که مولای متقیان است در توصیف متقین می‌فرماید انسان‌های باتقوا در دنیا اهل فضیلت هستند، سخن گفتنشان مستدل است، زندگی‌شان اقتصادی است، متواضع هستند، در مقابل حرام چشمانشان را می‌بندند، همواره به دنبال معلوماتی می‌روند که منفعت دارد، هر خوشی و سختی که از خدا به آن‌ها برسد برایش یکسان است.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت هفته بسیج، عنوان کرد: ما هنوز آن‌طور که باید معنای بسیج و روحیه بسیجی را درک نکرده‌ایم. بسیجی واقعی کسی است که از همه هستی خود برای رضای خدا می‌گذرد. من در سال‌های دفاع مقدس شاهد گریه بسیاری از رزمندگان بودم که به حاج قاسم سلمیانی التماس می‌کردند آن‌ها در گردان تخریب قرار دهد و معنی بسیجی همین است.

 بسیجی بازاری باید بداند اگر گران‌فروشی کند، دیگر بسیجی نیست. اگر در اداره‌ای مدیری تخلف می‌کند، یک کارمند بسیجی بی‌تفاوت نمی‌نشیند. بسیاری از مدیران استان هرمزگان در دولت قبل دچار تخلفاتی شدند و از استاندار هرمزگان خواستار عوض کردن کلیه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان هستم. بسیج برای دفاع از انقلاب اسلامی تأسیس شده و برای دفاع از انقلاب باید مهدی گونه زندگی کنیم و از منتظران واقعی امام زمان(عج) باشیم.

امام جمعه موقت بندرعباس بیان کرد: امروز شاهد هستیم که سبزپوشان سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین خواب را از چشمان مستکبرین جهان ربوده‌اند. امروز لبنان، غزه، یمن، سوریه و عراق معنی بسیج و جریان مقاومت که مولود بسیج است را درک می‌کنند. اگر امروز جریان مقاومت در برابر استکبار جهانی ایستاده، دلیلش الگو گرفتن از فرهنگ و تفکر بسیجی است.

وی در پایان یادآور شد: بسیجی واقعی کسی است که زمینه ظهور امام زمان(عج) را آماده کند. تولی و تبری لازمه ظهور است و امروز باید با دشمنان ولی امر مسلمین که نایب به‌حق امام زمان(عج) است، دشمنی کرده و با دوستانش دوستی کنیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.