stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 404686
  • 04 آذر 1400 - 1:31
0

پرداخت تسهیلات غیر نقد‌ی به گندمکاران فارس

پرداخت تسهیلات غیر نقد‌ی به گندمکاران فارس
فارس_ گندمکاران فارس می‌توانند معادل ۱۵ درصد تولید محصول خود را در قالب تأمین نهاده‌ها تسهیلات دریافت کنند.
قلم | qalamna.ir :

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به آغاز طرح کشت قرارداد‌ی گندم در این استان گفت: با انجام این طرح گند مکاران استان می‌توانند معادل ۱۵ درصد تولید محصول خود را تسهیلات غیرنقد‌ی در قالب کود، سم و بذر دریافت کنند.

وی با بیان اینکه طرح کشت قرارداد‌ی در فارس و ۶ استان دیگر کشور در حال اجرا است، اظهارداشت: هدف اصلی از ترویج کشت‌های قرارداد‌ی دستیابی به محصول نهایی با کیفیت از طریق بکارگیری نهاده‌های اصلی و دارای کیفیت مطلوب است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، از آن جا که نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان در بازار با تلاطم قیمت مواجه شده اند، دولت تصمیم گرفت به منظور حمایت از کشاورزان و حفظ سرانه تولید محصول، تسهیلاتی را با ساده‌ترین شکل ممکن، به صورت غیرنقد‌ی در قالب تامین نهاده‌های مورد نیاز گندمکاران به آن‌ها ارایه دهد و در پایان فصل برداشت هزینه آن را از محل خرید تضمینی گندم توسط سازمان غله، بدون گرفتن سود دریافت کند.

شریفی گفت: در این فرآیند، کشاورز متقاضی دریافت نهاده ها، می‌بایست دو برابر هزینه نهاده دریافتی را به کارگزاری‌ها سفته بدهد و خودش به همراه یک ضامن آن را امضاء کند.

وی با اشاره به این که برای کاهش بروکراسی‌های اداری، کشاورزان به صورت ضربدری می‌توانند ضمانت یکدیگر را به عهده بگیرند، ابرازداشت: در حال حاضر تامین کود مورد نیاز کشاورزان به این شکل قطعیت یافته و در فاز‌های بعد‌ی عرضه سم، بذر و دیگر نهاده‌ها هم در دستور کار قرار می‌گیرد.
شریفی با تأکید بر این که تأمین نهاده‌ها در این طرح محدودیتی ندارد، تصریح کرد: در واقع کشاورزان در این طرح معادل ۱۵ درصد قیمت محصول تولید‌ی خود را نهاده دریافت می‌کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کشاورزان برای دریافت این تسهیلات غیرنقدی، می‌توانند در طول دوره کشت به مرکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.