stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 404615
  • 03 آذر 1400 - 14:56
1
استاندار هرمزگان در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان تاکید کرد:

ضرورت توجه به معیشت مردم در توسعه سازه ها و تأسیسات دریایی

ضرورت توجه به معیشت مردم در توسعه سازه ها و تأسیسات دریایی
هرمزگان/قلمنا-بیست و یکمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور اعضاء برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان ۳۹درصد طول نوار ساحلی کشوریعنی بیشترین سهم این حوزه را در اختیاردارد، اظهار کرد: ۳۳۲ سازه و تاسیسات دریایی در هرمزگان وجود دارد که ۸۱درصد آن متعلق به بخش دولتی و ۱۹درصد مربوط به بخش خصوصی است.

دوستی، با اشاره به کاربری هر یک از این سازه ها، افزود: ۲۸درصد این سازه ها دارای کاربری نفتی، ۱۸درصد تفریحی، ۱۵درصد صیادی، ۱۴درصد چند منظوره، ۱۱درصد صنعتی، پنج درصد تجاری، یک درصد تاسیساتی و مابقی کاربری های متفرقه دارند.

وی با اشاره به بررسی بند ( د ) مصوبات چهل و چهارمین  نشست هیئت مقررات زدایی به منظور تسریع در صدور مجوزهای سازه ها و تاسیسات دریایی به عنوان دومین دستور کار این نشست، گفت: با راه اندازی اسکله های تخصصی و با مدل فعلی توسعه این اسلکه ها، شیوه سنتی مبادلات تجاری و معیشت بومیان به تدریج از بین می رود که باید این مدل های توسعه‌ای به گونه‌ای تعریف شود که معیشت ساکنان محلی با مشکل مواجه نشود.

رییس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان همچنین با اشاره به مصوبات نشست امروز، گفت: تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی برای اخذ مجوز بهره برداری و سازه های دریایی موجود مکلف شدند حداکثر تا دوماه آینده مدارک مورد نیاز را ارائه کنند.

وی عنوان کرد: دستگاه های پاسخ دهنده به استعلام های اداره کل بنادر و دریانوردی، وفق مهلت مقرر در بند (د) مصوبات چهل و چهارمین نشست هیئت مقررات زدایی ابلاغی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، باید نظر خود را مستدل، شفاف و حداکثر در سقف زمان قید شده اعلام کنند.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: تمامی مالکان سازه ها و تأسیسات دریایی  به‌ویژه بنادر مسافری، گردشگری و شیلاتی موظف شدند حداکثر تا سه ماه آینده نسبت به رعایت ضوابط و موازین ایمنی تردد و دریانوردی اقدام

کنند.

انتهای پیام/

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.