stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 404599
  • 03 آذر 1400 - 14:41
2

ایجاد اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ نفر در معدن سنگ آهن و کارخانه فرآوری تنگ زاغ

ایجاد اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ نفر در معدن سنگ آهن و کارخانه فرآوری تنگ زاغ
هرمزگان/قلمنا-مدیر معدن سنگ آهن تنگ زاغ و کارخانه فراوری تنگ زاغ اعلام کرد: قریب به ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در معدن سنگ آهن و کارخانه فراوری تنگ زاغ مشغول به فعالیت شدند.
قلم | qalamna.ir :

محمد قائدی در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان استان، بیان داشت: طی زلزله ای که در ۲۳ آبان ماه رخ داد، نیروها و ماشین آلات این مجموعه برای بازگشایی محور مواصلاتی (تونل تنگ زاغ)  پای کار آمدند.

وی افزود: کمک به خودروهای گیرافتاده و آسیب دیده در جاده، ساماندهی و روان سازی ترافیک جاده ای، بازگشایی تونل تنگ زاغ با جمع آوری سنگهای ریزش شده در دهانه ورودی و خروجی این تونل، ایمن سازی تردد جاده ای از طریق جمع آوری سنگهای ریزش شده در حاشیه جاده های اصلی، فرعی و پارکینگ ها از موارد مهم در ابتدای وقوع زلزله بود که توسط این شرکت انجام شد.

مدیر معدن سنگ آهن تنگ زاغ اظهار داشت: با توجه به مشکلات عدیده ای که مردم زلزله زده فین، رضوان و دیگر مناطق و روستاهای اطراف آن داشتند پنج هزار بسته اقلام غذایی به همراه انواع ظروف توزیع غذا در همان ساعات اولیه در اختیار بخشداری فین قرار گرفت.

قائدی در ادامه به حجم بالای سرمایه گذاری انجام شده در کارخانه فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ پرداخت و اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز این مجموعه سرمایه گذاری با حجم بالاست که به منظور توسعه صنایع بالادستی صنعت فولاد و جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن ایجاد شده است.

وی افزود: بومی سازی تکنولوژی استرالیا در طراحی کارخانه و اعتماد به جوانان این مرز و بوم، دیگر ویژگی مهم و بارز این مجموعه است، چرا که در ساخت این کارخانه بیش از ۸۰ شرکت (کوچک و بزرگ) داخلی سهیم بوده و ۹۹ درصد تجهیزات این کارخانه ساخت ایران بوده و افتخار مدیران مجموعه به این مساله دو چندان است.

قائدی اشتغال مستقیم در این دو مجتمع صنعتی و معدنی را حدود ۳۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: اکثریت شاغلین در این مجتمع از افراد بومی و ساکن در شهرستان حاجی آباد و روستاهای اطراف هستند.

مدیر کارخانه فرآوری و معدن سنگ آهن تنگ زاغ موفقیت این مجموعه را در آموزش موثر دانست و بیان داشت: آموزش موثر به پرسنل در جهت مهارت آموزی و ارتقاء شغلی افراد قطعا بی تاثیر نیست، به نحوی که امروز کلیه فعالیتهای کلیدی از قبیل واحد برق، اتاق کنترل کارخانه و … توسط نیروهای بومی شهرستان اداره می شود.

قائدی در ادامه از مسئولیتهای اجتماعی این واحد صنعتی و معدنی نیز گفت و اظهار داشت: مسئولیتهای اجتماعی این شرکت را می توان در چهار بخش، بهداشت و درمان که شامل تجهیز و راه اندازی بخش دیالیز و ICU بیمارستان حاجی آباد و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز شبکه بهداشت و پرسنل مجموعه  در این بخش و  در حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم که شامل ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه، مشارکت فعال در سطح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، احداث مجتمع آموزشی-اقامتی شبانه روزی یتیم خانه شهرستان حاجی آباد و مشارکت در راه اندازی کارگاههای خوداشتغالی در سطح زندان شهرستان حاجی آباد از موارد این بخش به شمار می آید.

وی از دیگر بخشهای مسئولیت اجتماعی شرکت مومان چابهار و معدن تنگ زاغ را مشارکت فعال در طرح های اطعام مستمندان و کمک های مومنانه و مواسات و همچنین مشارکت در عمران و آبادانی شهرستان حاجی آباد اعلام کرد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.