stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 404571
  • 03 آذر 1400 - 12:35
1

تورم در امارات هم به قله سه ساله رسید

تورم در امارات هم به قله سه ساله رسید
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: دومینوی افزایش قیمت‌ها این بار به امارات رسید. به نظر می‌رسد روند کاهش قیمت‌ها در همسایه جنوبی ایران متوقف شده باشد؛ چرا که نرخ تورم امارات در ماه سپتامبر باز هم در محدوده مثبت باقی ماند. تورم ۱.۱۹ درصدی ثبت شده در این ماه نسبت به ماه قبلی ۰.۶۴ درصد بیشتر شده است.

 

نرخ تورم امارات برای بیست و شش ماه متوالی منفی بود. این تورم بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش آب و برق قرار گرفته که نرخ تورم آن به منفی ۳.۷۲ درصد رسیده است.طبق اعلام مرکز آمار امارات، تورم در بخش پوشاک منفی ۱.۷۲ درصد اندازه گیری شده است. بالاترین تورم‌ها نیز مربوط به حمل و نقل با ۱۲.۶۹ درصد و لوازم منزل معادل ۲.۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

بر مبنای ماهانه نیز تورم امارات در این ماه ۰.۱۲ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۳۷ درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است.از سوی دیگر متوسط نرخ تورم کویت در دوازده ماه منتهی به ژوئن با ۰.۱۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۳.۳۶ درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در کویت از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون محسوب می‌شود.

در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۱.۴۷ درصد و لباس و کفش با ۶.۱۷ درصد بیشترین نقش افزایشی را در نرخ تورم داشته اند.همچنین از سوی دیگر تورم در بخش لوازم منزل ۰.۱۷ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم کویت در این ماه ۰.۵ درصد اندازه‌گیری شده است که ۰.۱۶ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است.متوسط نرخ تورم این کشور در بازه زمانی ۱۹۷۴ تا ۲۰۲۱ معادل ۲.۰۱ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۷۷ با ۲۱.۵ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۲۰۰۹ با منفی ۴.۸۲ درصد بوده است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.