stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 404524
  • 03 آذر 1400 - 11:23
1

برخی از شهرهای نارنجی کرونایی استان در آستانه قرمز شدن هستند

برخی از شهرهای نارنجی کرونایی استان در آستانه قرمز شدن هستند
خراسان رضوی- دبیر ستاد اجرایی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی از شهرهای نارنجی استان در شرف قرمز شدن هستند و در برخی نیز بیماری فروکش کرده و به سمت شرایط زرد حرکت می کنند؛ اما علایم خطر در استان خراسان وجود دارد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «علی اصغر انجیدنی» با اشاره به اینکه  قرارگاه های عملیاتی در سطح استان شرایط بیماری را  رصد می کند و جلساتبه صورت منظم در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: شهرهایی که وضعیت قرمز در استان خراسان داشتند به وضعیت نارنجی در آمده اند و در حال حاضر شهر قرمز در استان خراسان نداریم.

وی افرود: برخی از شهرهای نارنجی در شرف قرمز شدن هستند و برخی نیز بیماری فروکش کرده  و به سمت شرایط زرد حرکت می کنند. اما علایم خطر در استان خراسان وجود دارد. زیرا از شهرهای محدوده قرمز در کشور، دو شهرستان در نزدیکی استان خراسان رضوی قرار دارد و خطری که وجود دارد، این است که در اثر جابجایی، شهرهای خراسان رضوی نیز در معرض قرمز شدن باشند.

وی با بیان اینکه در حال حضار میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان کمتر از ۵۰ درصد است اظهار کرد: باید همه تلاش کنند که این سطح را بالا ببرند. درست است که واکسیناسیون به عنوان یک اقدام خوب در جهت کمک به ایمنی جمعی و پایین امدن ابتلا و مرگ ومیر است ولی استفاده از ماسک باز هم موثرترین روش است .

انجیدنی با اشاره به اینکه باید سطح واکسیناسیون کامل را بالا ببریم؛ در  واکسن تک دوز شرایط خوبیقرار داریم اما واکسیناسیون دو دوز هنوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد به متوسط کشوری نرسیده است، گفت:  با اقدامات مطلوب کمیته بهداشت  تلاش می شود تا سطح واکسیناسیون را بالا ببریم .

وی ادامه داد: بیمار یابی فعال و رهگیری و پیگیری بیماران و  افرادی که تست آنها مثبت می شود باید به متوسط کشوری برسد که این موضوع در کمیته بهداشت مورد تاکید قرار گرفته است.

انجیدنی بیان کرد: در کمیته دارو و تجهیزات نیز تمام تلاش در رفع کمبودهای دارویی است و در کمیته اطلاع رسانی بحث اقناع سازی واکسیناسیون و استفاده مردم از سیستم نظام ارجاع انجام شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.